av Lasyd » ons 18 jan 2012, 18:16
Nu tycks Schachner måhända vara på väg att upptäckas på nytt så smått! Jag fick just i min hand den helt nyutkomna boken The Devil´s Night Club And Other Stories, The Weird Tales of Nat Schachner Volume 1. Den är redigerad av pulpexperten John Pelan som också skrivit ett kort företal om Schachner. Boken är utgiven av, och kan enkelt beställas från, Ramble House (som visade sig ha en enorm utgivning av mystery and weird fiction). Det framgår av företalet att det inte är omöjligt att det, förutom en volym 2 givetvis, också kommer en samling av noveller som Schachner skrev tillsammans med sin gode vän Arthur Leo Zagat. Kan väl tillägga att den här samlingen innehåller noveller av den typ som var typiska för t.ex. Terror Tales, dvs. blodiga, makabra och ibland sadistiska historier där författarna sannerligen inte sparade på effekterna. Inte riktigt min stil kanske, men de som gillar gamla noveller av t.ex. Hugh Cave kommer nog att gilla boken. Hoppas dock de ger ut Schachners SF-historier också!