jophan skrev:Men när vi har läst ut dem, då? Dessutom har jag bara 2, 3, 5 och 6 av dem.
Då blir det nog bistrare. Det första albumet i serien innehåller i och för sig sex äventyr, så det motsvarar i omfång alla de fyra du hittills har sammantagna. Sedan gav Gebers ut ett album med tre äventyr redan på sjuttiotalet, men det är i dag något av en raritet och svårt att komma över (skulle någon på forumet ha det köper jag det för övrigt gärna).
Dessutom finns på Carlsen/IF två album - kanske fler - med veckoversionen av serien, men det är något så besynnerligt som en färglagd Tom Puss i vanligt serieformat med pratbubblor. Det är förvisso Tom Puss, men den versionen av serien saknar så gott som helt det djup - både text-, bild- och intrigmässigt - som den riktiga versionen har. Så de är inte till så stor tröst, egentligen.
Själv skulle jag gärna ha sett att Alvglans fortsatt med sin utgivning, men såvitt jag vet är den nedlagd. Det finns förstås en ofantlig mängd Tom Puss-äventyr kvar att publicera.
Jag har dålig koll på i vilken form och utsträckning Tom Puss är utgiven på engelska.
Sedan finns det en möjlig utväg till, och det är att låna mina pärmar med Tom Puss-äventyr urklippta ur Dagens Nyheter och monterade på A4-papper...
Kör hårt,
Sheriffen
P.S. Jag har den tecknade långfilmen på videokassett också. D.S.