av Sheriffen » tor 04 dec 2008, 07:43
#"%€&/&%€
Ja, det är ju själva fan, att den där kanalen helt plötsligt ska visa något intressant. Jag sa upp mitt kabel-tv-paket för åratal sedan, eftersom de envisades med att dubbelfakturera mig (två identiska räkningar varje månad) och sedan började stänga av kanalerna när jag inte betalade båda räkningarna. Jag är fortfarande "skyldig" dem några tusen kronor, eftersom dubbelfakturorna liksom inte avskrevs när jag sa upp abonnemanget. När jag hade abonnemanget hette bolaget något jag minns inte vad, men sedan köptes det upp av com.hem som tog över räkningarna och som vägrar begripa vad som hände. Så jag har bara SVT 1 och 2, TV 4 och så de där extra SVT-kanalerna, som 24:an och Kunskapskanalen. Plus den lokala Stockholmskanalen, en urtråkig företeelse där frireligiösa kyrkor låter gamla farbröder sitta i en studio och orera om Bibeln.
I Athen, däremot, har jag 3000 kanaler. (Jo, ni läste rätt. Kanaler från större delen av världen.)
3000 channels of shit to choose from, eller hur det nu var Pink Floyd formulerade saken på The Wall.
Kör hårt,
Sheriffen
P.S. Fast jag gillar den stora mängden nyhets- och filmkanaler jag har i Athen. Det är rätt läckert att jämföra nyhetssändningarna från CNN, Al Jazeera, Euronews, BBC News, TV France (engelskspråkiga versionen), med flera. Plus, förstås, nyhetssändningarna i de olika grekiska kanalerna. Klart olika infallsvinklar på saker och ting, typ. D.S.