av nicklas » mån 20 nov 2006, 16:02
Nicklas Andersson, före detta Uppsalafan mellan åren 2003-2006, nu vet i fan. (Pun not intended.) Jag rör mig i varje fall mot Göteborghållet till just nu, men om jag slutar upp där det vet jag inte ännu. Kom in någon gång i mitten av sommaren 1999, och sedan dess bland annat hunnit med att vara SFF-ordförande och skaffa mig en rätt opraktisk utbildning i språk.
Jag gillar pennor, papper, cd-booklets och fanzines.
Jag tittar på tv: Studio 60 on the Sunset Strip, Dexter, Battlestar Galactica, House, the Wire (vars fjärde säsong är fullständigt lysande), Weeds, Torchwood, Spooks, the Shield och antagligen lite till.
Läser litteratur: Mark Z Danielewski, Jeff Noon, Emma Bull, Tim Powers, Christopher Priest, Haruki Murakami, Jonathan Lethem, Wilton Barnhardt, Steven Brust, Flann O'Brien, Matt Ruff, Robert Bringhurst. och ibland lite Yeats.
Lyssnar på musik: Tingsek, Thea Gilmore, John Vanderslice, Tom Waits, Sally Crewe, The Jam, Bill Hicks, Regina Spektor, Motörhead och en vagnslast mer. Jag ahr gått ner mig lite i ett Americanaträsk som fortfarande håller krampaktigt tag.