centerwall skrev:Faktum är att du kan få det stora nöjet att se Dolph och Sly tillsammans på vita duken igen nu till sommaren i den säkerligen högkvalitativa filmen The Expendables:
http://www.imdb.com/title/tt1320253/
Milda makter. Det var dåliga nyheter. Nyligen fick vi ju veta att det finns en ny Rambofilm, som jag dock inte har hört eller sett något om förutom här på forumet. Vilket väl säger en del om Slys status nuförtiden. Han är inte samma kassassuccé som han en gång varit, av förklarliga skäl. Och det är måhända därför han nu sjunkit till samma nivå som, herreminje, Dolph Lundgren.
Någonstans är det synd, för Sly Stallone är visserligen en mycket medelmåttig skådespelare (men inte fullständigt obegåvad, till skillnad från Arnold Schwarznegger och Dolph Lundgren och andra i muskelfacket), men han är faktiskt inte dum i huvudet. Rocky Balboa, som recenseras på Kinematografi, är inte en dum film. Den är ingen stor film, men den är inte korkad. Den har kvaliteter. Det finns i alla fall en tanke med den. Och den är rätt oväntad som Rockyfilm.
Och han gör faktiskt en något så när acceptabel insats i Cop Land, även om han där har oturen att spela mot den enastående begåvade Harvey Keitel, som är en av tidens allra största skådespelare, och därför ändå förstås drunknar fullständigt. Men ändå.
Kan vi lagom till premiären få hoppas på en Dolph Lundgren-special på Kinematografi?
Det beror lite på. När jag drog igång Kinematografi publicerade jag i redigerat och ofta mycket omskrivet skick de recensioner jag vid den tidpunkten hade skrivit i den här filmtråden, vilket innefattade en rad skräpfilmer. Nu har jag kommit fram till att jag nog föredrar att recensera högst ett par filmer av varje sådant slag, det vill säga ett par typiska C-actionfilmer, en splatterfilm, ett par risiga sf-filmer med femtontusen ka-boom-explosioner, och så vidare - men inga fler. För det är liksom meningslöst. De här filmerna är intill förväxling lika varandra och ska man vara brutalt uppriktig räcker det med att recensera en eller ett par av dem för att ha sagt allt som går att säga om hela genrerna. Så exempelvis är Hostel: Part II garanterat den första och sista splatterfilmen på Kinematografi.
Och eftersom jag har publicerat en recension av Mr. och Mrs. Smith har jag även publicerat en recension av en C-actionfilm. Så det känns inte som om den här filmen är särskilt angelägen.
Vi får väl se - men håll inte andan, för att snacka svengelska.
Kör hårt,
Sheriffen