Livgivare skrev:Har röstat på Miljöpartiet. De är inga EU-kramare precis, men de är för att vi skall hålla oss kvar i systemet. Tror att det är väldigt många som innom MP faktiskt är EU-kritiska fast vill stanna kvar. De är också för personlig integritet och för nedladdning!
Jag är så irriterad på att det anses vara något dåligt att vara kritisk mot EU. Jag tycker iofs. att kravet på utträde är onödigt. Vi har gått med i ett demokratiskt val, även om jag anser att de flesta skafrågorna EG-valet då baserades på har visat sig vara fel. Jag ser i mycket att det vi kampanjade om i Nej till EG-rreslen har visat sig stämma. Men likväl är vi med, och där stannar iallafall jag.
Däremot kan de se sig i arselet efter att få mig att sluta kritisera EU. Jag har glömt vad den jäveln hette som sa att de som är eller har varit kritiska tillEU inte borde få rösta, men det är verkligen en odemokratisk attityd. Jag anser att frihetlig kamp innefattar kritik, även mot dem som står på din sida. Att utesluta eller förminska dessa och kalla dem nejsägare som inte tillför något är rent förjävligt dålig stil.
Jag är mer rädd för sk. ja-sägare. Dessa ger mig intrycket att de går med på vad som helst oms överheten, ideologin eller partiet säger åt dem. Visserligen är det en överdrift åt andra hållet, men det visar bara att båda sidor behövs alltid i uppbyggandet av ett fritt samhälle.
/Jim