Sheriffen skrev:Det fascinerade mig när Jon Pertwee ägnade två hela avsnitt åt att motverka hotet från en fullkomligt stillastående Tyrannosaurus Rex. Specialeffektsverkstaden hade alldeles uppenbart inte råd att låta tyrannosauren röra på sig, med undantag för ett gigantiskt ben som då och då alldeles ensamt stampade i marken och som mycket uppenbart inte satt fast på själva tyrannosauren utan viftades med av ett antal prop-killar.
Sheriffen skrev:Martin, ibland tror jag att din imponerande knapplogiska kunskap om både pulplitteratur och - i mina ögon - tämligen obskyra tv-serier nästan närmar sig min om film. Och det är en komplimang, ska du veta.
Sheriffen skrev:Martin! Missförstå mig rätt. Dina kunskaper om film ställs alls inte i fråga här, för dem har jag sett otaliga prov på här på forumet. Vad jag menade var främst det att absolut ingen kan så mycket om film som jag, inte ens John-Henri, eftersom jag växte upp med celluloid till frukost, lunch och middag, samtliga måltider serverade av mina båda filmarbetande föräldrar. Alltså, jag har ätit och andats och levt celluloid i hela mitt liv.
Återgå till Film, tv och radio
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare