jPeMelin skrev:Jag är livrädd för att dra igång en sån där legendarisk fejd när jag nu vill vara med i fandom så jag försöker hålla en ganska försiktig mellanmjölksattityd, något som annars känns rätt främmande för min person.
J-h:n skrev:jPeMelin skrev:Jag är livrädd för att dra igång en sån där legendarisk fejd när jag nu vill vara med i fandom så jag försöker hålla en ganska försiktig mellanmjölksattityd, något som annars känns rätt främmande för min person.
Heh, du lär inte riskera att dra igång några större fejder med mindre än att du aktivt går in för att smäda, trakassera, malträtera och förtala andra fans.
jPeMelin skrev:Jag har haft chansen att studera lite fejder när jag läste igenom valda delar av Rishedens fansinsamling
jPeMelin skrev:Fast det är också roligt att verkligen inse att fansinvärlden verkligen bara var en föregångare till den sk. bloggosfären. Till innehåll, form och funktion hittar jag inte mycket som skiljer dem åt.
jophan skrev:jPeMelin skrev:Jag har haft chansen att studera lite fejder när jag läste igenom valda delar av Rishedens fansinsamling
Men du ska till det notera att deltagarna i dessa fejder var mellan 17 och 25 år, på det hela taget. Det tror jag är en viktigare förklaring! ;)
jPeMelin skrev:Vanligen upplever jag alla jag känner inom fandom som märkvärdigt allmänbildade och mogna 26-åringar. ;)
Ollie skrev:Efter att jag äntligen lyckats skruva i ett nytt antikverat moderkort kan jag nu meddela att jag förlöste mitt andra barn, en viss Johannes Östlund-Sjölund (20080812-2212), i vår hall i somras. Vi letar efter ett storvulet fornnordiskt andranamn som passar om man är född i säte i hallen. Alla mår bra, även Maja och Hannes som gjorde jobbet. Vi får se om vi lyckas pallra oss tillbaka till civiliserade trakter någon gång; sist jag var på Williams var före rökförbudet, men nu borde man ju kunna indoktrinera de små liven närmast från starten... /Ollie
Breyguhn skrev:I mitt övriga icke-sciencefictionrelaterade liv är jag bland annat doktorand i bryologi
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare