Gmail äter text

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Gmail äter text

Inläggav Sheriffen » tor 13 mar 2008, 20:55

Helt plötsligt kan jag inte längre placera markören mitt i ett ebrev i Gmail och lägga till ny text, för då äter den nya texten upp den gamla. För varje bokstav jag skriver så käkar den upp bokstaven efter.

Jag borde inte påpeka att den som har konstruerat den här funktionen måste vara lika främmande för den skrivande människans villkor och preferenser som en tallrik köttbullar skulle vara för en utomjording, men kan inte låta bli. Jag har emellertid förstås för länge sedan vant mig vid att alla de automatiska funktioner som absolut ingen enda människa i universums historia kan tänkas vilja ha är de enda datorer förses med.

Nå, hur stänger jag av det här eländet?

Mycket tacksam för svar.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » tor 13 mar 2008, 21:29

Tryck på Insert-tangenten igen, precis som du gjorde när du slog på funktionen.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » fre 14 mar 2008, 03:24

Tack!

Och fnitter. Jag undrar om det finns en enda person som någonsin avsiktligt har tryckt på den tangenten för att ställa in käka upp-funktionen.

I så fall skulle jag vilja träffa den personen, för vederbörande måste vara utomjording.

Det här är i själva verket ett uppslag till en science fiction-novell - huvudpersonen kommer på hur man avslöjar utomjordingarna som finns mitt ibland oss.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav pinkunicorn » fre 14 mar 2008, 11:08

Sheriffen skrev:Jag undrar om det finns en enda person som någonsin avsiktligt har tryckt på den tangenten för att ställa in käka upp-funktionen.

I så fall skulle jag vilja träffa den personen, för vederbörande måste vara utomjording.

Jag använder den funktionen ibland (varannan månad eller så). Det händer att jag behöver tillverka enkla "skisser" i textformat i stil med http://www.lysator.liu.se/lsff/hans.txt och då är det ofta lättare att få det som man vill ha det om nya tecken bara skriver över tidigare istället för att skjuta hela raden åt höger.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav Sheriffen » fre 14 mar 2008, 12:03

Avslöjad!

Jävla utomjording!

Ha! Du fattade inte att det var allvar, va?!

Vi är på väg, din slemhög!

Jävla tentakelsprattlare!

Kör hårt,
The Anti-E.T. Commando - The Extraterrestrial Exterminators
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren