Brottslingar

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Brottslingar

Inläggav tompe » ons 14 mar 2007, 02:35

Tråd med Sheriffen från annat ställe:

Lagutskottets utlåtande förutsätter som synes inte att den person som begår handlingen redan är dömd för annat brott i domstol.

I definitioner och hypotetiska resonemang kan man ju anta att de kommer bli dömda. Men då man jagar misstänkta känns det inte rätt att anta att de är brottslingar.

Dessutom är din invändning om Bond redan från början märklig givet din besynnerliga definition ovan, eftersom Marlowe i så fall heller inte slåss mot brottslingar.

Fast jag angav två sätt att se det på. Och andra sättet, det med brotttslingar, är väl inte konstigt. För att säga att en likhet är att de inte gör något är ju konstigt också.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Re: Brottslingar

Inläggav Sheriffen » ons 14 mar 2007, 05:42

tompe skrev:Fast jag angav två sätt att se det på. Och andra sättet, det med brotttslingar, är väl inte konstigt. För att säga att en likhet är att de inte gör något är ju konstigt också.

Vid dechiffrering av ovanstående helt obegripliga utsaga - som känns mycket typisk för denna ointressanta, hårklyvande diskussion som nu häpnadsväckande nog har blivit en egen tråd - kan jag högst eventuellt ha något att säga om den.

:-)

Kör hårt,
Sheriffen
(som ägnar sig åt laglig verksamhet som har med brott att göra, dock inte den man utifrån titeln skulle tro - uppenbar ledtråd för den som inte vet: thrillers)
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren