Wii

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Wii

Inläggav jophan » fre 08 dec 2006, 17:25

Jag har aldrig brytt mig om konsolspel i hela mitt liv - nåja, inte sedan 1977 - men jag blir faktiskt lite nyfiken på Nintendos Wii. Har någon här köpt eller spelat på en och har någon kommentar om hur den är?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Wii

Inläggav nicklas » fre 08 dec 2006, 19:49

jophan skrev:Jag har aldrig brytt mig om konsolspel i hela mitt liv - nåja, inte sedan 1977 - men jag blir faktiskt lite nyfiken på Nintendos Wii. Har någon här köpt eller spelat på en och har någon kommentar om hur den är?

Jag har bara spelat några av sakerna på Wii Sports (hos en kompis som hade lånat hem ett förhandsexemplar från jobbet) och jo, det var trevligt. Fast vi som spelade nördade loss ordentligt med en mass "känner den även av om man gör så här? Oj, det gjorde den." Handkontrollen var riktigt imponerande. Bara det kommer några kul spel också. (Hockeyspelet lär ge helt ny innebörd med hög klubba. Wii Sports var inte något höjdarspel.)
J. Nicklas Andersson
Lyssnar på :: tar kort på
nicklas
LoC-skribent

Inläggav pinkunicorn » fre 08 dec 2006, 20:03

Jag har inte provat det, men däremot försökt köpa ett. Jag var på plats kvart över öppningsdags i de två stora spelaffärerna i Linköping. Det räckte dock inte, utan bara de som förhandsbokat fick något. Lite taskig planering av inköparna där, för då lär jag handla via nätet istället.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav nicklas » fre 08 dec 2006, 20:14

pinkunicorn skrev:Lite taskig planering av inköparna där, för då lär jag handla via nätet istället.

Skyll på tillverkarna. Alla har fått för lite.
J. Nicklas Andersson
Lyssnar på :: tar kort på
nicklas
LoC-skribent

Inläggav JohanE » mån 18 dec 2006, 04:32

Eftersom även jag är klart intresserad undrar jag om det är korrekt uppfattat att även Wii:n är regionskodad?
JohanE
WAHF

Inläggav pinkunicorn » mån 18 dec 2006, 10:03

wikipedia skrev:Though Perrin Kaplan had originally stated that the system would be region-free, Nintendo of America and Nintendo of Europe eventually agreed on the console being region-locked.
Hans Persson

pinkunicorn
Site Admin

Inläggav JohanE » mån 18 dec 2006, 20:10

Trist. Då får det vänta tills jag åter är i Sverige alltså.

Tack för upplysningen!
JohanE
WAHF

Inläggav pinkunicorn » fre 22 dec 2006, 17:57

Ha! Idag snubblade jag över en som förhandsbokat sig på två exemplar men bara ville ha ett, så nu har jag en att slå in till i övermorgon. *avbokar sin tidigare beställning*
Hans Persson

pinkunicorn
Site Admin

Återgå till Baren