jophan skrev:Sheriffen skrev:Merry skrev:Det fungerar utmärkt att ta seden dit man kommer, och svara med hänsyn till vem som startade tråden och vad den handlar om. (Kanske inte svara på "Familjen lagade julskinka" med en aggressiv diatrib om grishushållning i Sverige, t.ex.)
Vet du, det är just sådana här halmgubbar som ofta gör diskussioner aggressiva. Du tillskriver underförstått andra i tråden åsikter de aldrig har uttryckt. Finns det ett enda ord i något av ovanstående inlägg som ens antyder att vi inte håller med dig till 100% i det du säger här? Citera det gärna i så fall. Vem skulle vara så befängd att han eller hon svarade som du exemplifierar här?
Ha. Hur många människor som helst. Det där var ett hyggligt realistiskt exempel, vill jag påstå.
Skulle du kunna citera något tiotal, från Facebook?
Du behöver självklart inte ange namnen, bara citera.
Jag vore autentiskt intresserad, för med nästan 300 FB-vänner - gamla och nya vänner, gamla klasskompisar, nattklubbsfolk, fans, universitetskursare, släktingar, kollegor, kort sagt människor från all walks of life - har jag aldrig, en enda gång, sett något som ens tillnärmelsevis liknat detta.
Och jag snackar om bokstavligt talat tiotusentals statusuppdateringar och kommentarer här.
Kör hårt,
Sheriffen