jophan skrev:Jacques skrev:tidsdilatation
Du menar väl ändå tidsdillatation?
Jag stöder dig i dina angrepp på den relativistiska hegemonin, för övrigt. Går det att arbeta tillbaka flogistonet i teorin? Det har jag alltid tyckt vara en väldigt elegant teori.
Jacques skrev:Det finns program för att skapa egna typsnitt. Knör man sin samling teckenavbilder genom typsnittsprogrammet så bör man kunna skapa möjligheten att kunna producera fejkade stenciltidningar. Och man slipper helt behändigt att stencilera, häfta, kuvertera, frankera och posta.
Sheriffen skrev:Det där med själavandring har jag alltid tyckt är rätt komiskt, för givet att man tror att själen från en människokropp föds i en ny människokropp när den gamla dött, skulle ju antalet människor på jorden vara konstant, inte öka.
Fast jag vet, de brukar skylla ifrån sig med att somliga återföds som blommor eller åsnor eller något.
Men givet det, varför ökar då antalet människor hela tiden?
Bbeccarii skrev:Fast man kan ju undra vad som händer med ekologin när så många nått nirvana att det inte längre finns tillräckligt med lägre varelser för att ekologin ska fungera. Övergångsstadiet lär ju inte ske över en natt.
Det är ju (som redan den stolte Sheriffens anfäder Anaximander och Aristoteles visste) som så att om man lägger några torra döda grässtrån i en skål rent vatten så kommer liv (bakterier, alger, toffeldjur och liknande) snart att uppstå i vattnet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare