HP Photosmart D5460

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

HP Photosmart D5460

Inläggav Sheriffen » mån 28 dec 2009, 17:06

Jag förstår att det måste bli något tröttande med mina ständiga datorproblem, men de envisas ju med att dyka upp hela tiden...

Jag har en ny HP Photosmart D5460. Helt plötsligt känner datorn inte igen den och hävdar att den har fallerat, och det trots att det gick utmärkt att använda den i början.

Jag har faktiskt försökt googla själv och hittat en sida där de talar om att det här problemet är värre än sju svåra resor i helvetet:

http://forums.techguy.org/windows-xp/28 ... nized.html

Stilla undran är om de har rätt i det eller om det här går att fixa på något begripligt sätt.

Jo, jag blir också trött.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » mån 28 dec 2009, 17:40

Just nu håller jag på att försöka med olika metoder på den här sidan:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... =c01701093

Jag är inne på Solution Three, Step Two. Men problemet är att när man väljer Select All, så väljs ju allt som ligger där, inklusive allt som inte har med HP-skrivaren att göra. Och så vill de att man ska radera allt. Det tänker jag inte göra. Alltså måste jag göra något annat.

Någon kanske vet vad?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 29 dec 2009, 09:12

Jag lyckades slutföra hela operationen efter att jag upptäckt att det där som togs bort var temporary files, så det var ju ok att ta bort dem. Men efter slutförd operation och ny installation av drivrutiner med mera så är resultatet detsamma. Datorn känner inte igen skrivaren och den senare går därför inte att använda.

Alltid lika kul i datorvärlden!

Någonstans önskar man ju att man vore en sådan där krumelur som tycker att det är jätteskojsigt när inget funkar, så att man får hålla på och elektronikmecka i flera dygn för att sedan triumferande utropa "Evreka!".

Men sådan är jag nu en gång inte, så det får anstå med skrivaren. Lite synd, för tro't eller ej, jag hade planerat ett alldeles äkta pappersfanzine med en sådana här gammaldags utgivningspolicy där motprestation i form av insändare eller bidrag krävs för erhållande av nästa nummer. Eller eget fanzine i trade, förstås, men något sådant är väl inte mycket att hoppas på nuförtiden.

Fandom arise! hade jag tänkte utbrista i och med första numret av Ploj, men det får också anstå.

Vänta bara, vilket decennium som helst nu.

När de lärt sig tillverka datorprylar enligt samma princip som stereanläggningar, typ, så att komponenter från olika tillverkare är standardiserade och funkar tillsammans.

Eller när någon lyckats konstruera fyrkantiga cirklar.

Det senare lär inträffa först.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 05 jan 2010, 09:00

Hewlett Packard hörde just av sig via nätet och bad mig uppdatera med någonting som skulle lösa en massa problem. Det gjorde jag. Hoppas att det fungerar. Jag vet, det självklara rådet är att jag ska testa. Jodå, så fort jag bara har listat ut hur. Vilket jag förmodligen inte kommer att lyckas göra. Men ändå. Försöka duger. Så jag ska. Försöka.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren