IE-tjosan

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

IE-tjosan

Inläggav Sheriffen » tis 23 jun 2009, 17:23

Jaha, så var vi där igen. Jag har råkat komma åt någon tangent, vilken vet jag inte. Hur som helst förändrades hela Internet Explorer-fönstret. Den där övre panelen där knappen för Favoriter och så sitter försvann ovanför skärmen och dyker nu bara upp när man för dit muspekaren och fönstret ser alldeles konstigt ut och saker och ting har ändrat utseende.

Är det någon vänlig själ som vet vad jag har tryckt på för tangent och vad jag ska göra för att återställa Internet Explorer (i Windows Vista) till det vardagliga, alldagliga utseendet?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 23 jun 2009, 17:30

Jag lyckades obegripligt nog lösa problemet själv, genom att på måfå börja trycka på tangenter. Det var F11, visade det sig. Vad är det där för märklig funktion egentligen?

Hur som helst, allt är återställt.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Bbeccarii » tis 23 jun 2009, 23:01

Sheriffen skrev:F11

En mycket trevlig knapp om man vill ha helskärmsläge, så att man slipper alla verktygsrader som tar upp en tredjedel av skärmen, och kan använda hela skärmen till att surfa. Trycker man F11 en gång till så får man tillbaka gamla utseendet. Fast det är mycket roligare i Opera. Där är det *verkligen* hela skärmen man får. Underbart. Särskilt om man vill ha större bokstäver för att se lättare. Fast det gäller att komma ihåg att man kan navigera med piltangenter och andra tangentbordskommandon, för att inte få hjärnblödning första gången. :-)

halsning/B
Bbeccarii
Fan

Inläggav Sheriffen » ons 24 jun 2009, 00:38

Ok, tack, då klarnar det. Men jag tyckte det var hemskt opraktiskt att ha ett sådant där stort fönster. Det blev svårhanterligt, liksom. Fast nu när jag vet hur jag trycker tillbaka det gamla utseendet så ska jag prova det där stora lite.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Johan » ons 24 jun 2009, 08:13

Ovärderlig funktion på en liten laptop (som den jag skriver på nu), för övrigt. Helt plötsligt ser man någonting på skärmen.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Återgå till Baren