Star One - The Eye of Ra

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Star One - The Eye of Ra

Inläggav Henke » mån 11 maj 2009, 23:12

Lyssna - http://www.youtube.com/watch?v=0FpMo9JGlxo detta är troligen det bästa och vackraste jag har hört på länge...bandet bildades av Arjen Lucassen (Ayreon) ett nästa lika bra band som Star One....Bandets skiva (2002) heter inget mindre än Space Metal (!) där låtan ovan (The Eye of Ra) finns med.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav Sheriffen » mån 11 maj 2009, 23:30

Hm. Fast inte som i heavy metal, utan som i just hm (eftertänksamt och tvivlande).

Det här tycker jag faktiskt låter som något slags andra klassens Nightwish - rätt pompös heavy metal i symfonirockformat, med uttjatade gitarriff som blev skåpmat redan under TSWOBHM - och jag är inte ens någon fan av Nightwish. Plus att jag inte tycker sångaren är vidare värst, direkt. Platt stämma.

Ursäkta min hårda kritik, men jag tycker faktiskt inte det här var särskilt bra.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Henke » tis 12 maj 2009, 00:00

det är lungt, kanske gillade jag detta, då jag även faktiskt gillar Nightwish med Tanja på sång och inte vad nu hon heter från Helsingborg. Även om det finns en del riktigt bra låtar från deras senaste skiva - fast jag blev något beskviken när jag såg bandet förra året i Göteborg - hon hade troligen en dålig dag på jobbet. Så gamla Nightwish med Tanja!! Fast jag fick aldrig för mig att tänka på Nightwish när jag hörde Star One för allra första gången. Där ser man.
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Återgå till Baren