Karaoke

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Karaoke

Inläggav Sheriffen » tor 30 apr 2009, 02:25

Ja, då har det hänt till slut.

Sheriffen har sjungit karaoke. I själva verket avskyr jag karaoke - jag föredrar kategoriskt att lyssna till professionella livemusiker när jag är på en nattklubb eller krog.

Men, hur det nu är, så har de karaoke flera dagar i veckan på Mike's Irish Bar här i Athen. Och nu i natt kallade Thalía, som är krogens konferencier, upp mig på scenen inför sista låten. Jag blev förbluffad, men ställde förstås upp. Jag och en kille som heter Níkos sjöng en för mig helt okänd låt, men vi får ju texten på en skärm. Och nu råkar poängen vara att jag faktiskt kan sjunga - det vill säga, jag kan hålla ton och jag har väldigt stark röst och, som liten extra finess, jag kan gå högt upp i falsett. Så vi improviserade fram en version av låten som sannolikt ingen har hört tidigare, för vi sjöng i kör, vi gjorde en falsettduell snudd på Ian Gillan, och vi showade en hel del. Det började med att jag likt David Byron från Uriah Heep lyfte mikrofonen ur stativet och började köra med stativet, varpå Níkos gjorde samma sak.

Jävligt roligt, faktiskt, och nu tror jag nästan att jag gör det här igen.

Men bättre.

För det var först när jag skulle ta taxin hem som det slog mig vad jag hade glömt.

Helt obegripligt.

Jag drog aldrig på mig glarorna.

Mina Ray Ban Wayfarers.

The Originals.

Så nu bara måste jag ju upp på scenen igen.

För att rätta till misstaget.

Det blir nog Child In Time, så att jag får skrika som en jävel i falsett.

Jag gillar det.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren