Sofies 20-årsfest

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Sofies 20-årsfest

Inläggav Sheriffen » sön 16 nov 2008, 03:42

Mina vänner, jag är just hemkommen från min äldsta brorsdotter Sofies tjugoårsfest på den enorma nattklubben Pan i Gamla Stan i Stockholm! Och även Linda var där - hon är numera 18 och kunde alltså gå in!

And what a NIGHT!

För det första, hon har ju så jävla trevliga vänner! Både killarna och tjejerna - och jag hade inte träffat mer än några få tidigare - var ju bara helt jävla kanon! Vi hade precis hur roligt som helst, och nu får ni minnas att jag är Sofies onkel (som mina tre brorsdöttrar alltid har kallat mig) och alltså dryga tjugo år äldre än alla de andra. Men för fan, vilket MAAANGELPARTY!

För det andra, flera av killarna kom fram till mig och talade om hur mycket de gillar Sofie. Självklart, sade jag - mina brorsdöttrar är bland de absolut bästa tjejerna i världen, så det gläder mig att ni inser det! Framförallt en kille, Randy (halvamerikan), som var kär i Sofie för några år sedan (vilket han berättade för mig helt öppet, vilket jag uppskattar) fick min totala jävla välsignelse, för han var bara så trevlig! Get with it, liksom. Jag älskar mina brorsdöttrar och jag skyddar dem mot vad fan som helst, men när det är väldigt trevliga, bra killar som gillar dem då är jag bara rakt av smickrad! För killarna har rätt. De känner igen enormt bra, enormt intelligenta, enormt vackra tjejer!

För det tredje, jag var den ende i familjen som var inbjuden. För Sofie vet, självklart, att hennes onkel är The Nightclub Man. Det funkar inte på resten av oss, men på mig funkar det till hundra procent. Jag älskar nattklubbar, jag älskar att vara omgiven av unga, fräscha människor med massor av *liv* (det är ett sätt att hålla sig ung, tro mig), och jag älskar att bara umgås.

Vilken natt!

Sofie, here's to you - drive a hard, my girl! You're so beautiful, you're so intelligent and yes, I do love you with all my heart!

Och *självklart* gäller precis detsamma Linda och Linnéa! (Men nu var det ju Sofies fest!)

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Baren