Anti-virus-program efterlyses.

Allmänt prat om annat än sf och fantasy

Anti-virus-program efterlyses.

Inläggav margl » tor 18 sep 2008, 13:05

Det slår aldrig fel, så fort jag tittar närmare på något anti-virus/anti-spyware-program på nätet som omtalas som effektivt, oslagbart och därtill "absolute free" så visar det sig vid närmare titt att jag återigen håller på att bli lurad av pengahungriga asgamar. Jag står ut med en hel del skit från högteknologins sida, men nu börjar min infekterade dator faktiskt bli riktigt irriterade och jag undrar om det finns någon som känner till något pålitligt och framför allt gratis (jag är enbart en fattig stundent) anti-virus/anti-spyware-program som finns tillgängligt för nedladdning?
Martin Glännhag

"Hell is the only place where hypocrisy has no market-value. There must be a premium on it in Heaven" Clark Ashton Smith
margl
Trufan

Inläggav Sheriffen » tor 18 sep 2008, 14:47

Som du förmodligen vet är jag ett fullkomligt datorpucko, men det finns faktiskt en permanent och klockren lösning på just problem med virus. Det vet jag av egen erfarenhet sedan många år tillbaka.

Macintosh.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Anti-virus-program efterlyses.

Inläggav Merry » tor 18 sep 2008, 16:02

margl skrev:...och jag undrar om det finns någon som känner till något pålitligt och framför allt gratis (jag är enbart en fattig stundent) anti-virus/anti-spyware-program som finns tillgängligt för nedladdning?

Jag använder inte antivirus själv, men många jag känner använder (och uppskattar) AVG:s fria version (http://www.avg.com/).

Jag har då och då hämtat hem ett virusprogram för att kolla om jag har virus. Sedan 1998 har jag haft ett virus (och då hade jag också gjort något korkat). Har haft Windows hela tiden.
Merry
Fan

Inläggav pinkunicorn » fre 19 sep 2008, 15:50

Själv har jag inte sett till några virus sedan jag slutade köra Macintosh någon gång i mitten av 1990-talet. :lol: (Sedan dess har jag kört Linux.)
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Återgå till Baren