WorldCon 1939

WorldCon 1939

Inläggav jophan » tis 16 okt 2007, 08:12

Sidor ur programboken går just nu att beskåda på eBay, bland annat själva programtablån:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0169271474

Historiens vingslag and all that jazz...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 16 okt 2007, 08:23

Vilken läcker ledare!

Citat:

"Hello gang! Welcome to the World Science Fiction Convention. If you do not have a wonderful time here, it will be your own fault."

Suveränt.

På Denvention 81 såg jag en film som togs under denna den första av alla världskongresser och av den filmen att döma stämmer ovanstående. Den som föreställer sig att det här var en kostymklädd stelhetstillställning med fromma vetenskapsföredrag i science fictionjär anda skulle kanske få anledning att byta åsikt när han/hon fick se och höra de falska telegrammen läsas upp för de förundrade åhörarna och när kvällens party inleddes med att en spritt, språngande naken, underskön fanne gjorde entré.

Kör hårt,
Sheriffen

P.S. Jag tycker att nordisk fandom borde lägga ett bud på att få arrangera världskongressen 1939! D.S.
Sheriffen
BNF

Inläggav ÄlveKatt » tis 30 okt 2007, 18:33

Har Nordisk fandom uppfunnit en tidsmaskin? Så det är alltså dags för skandinaverna att förändra historien och göra norden till huvudnoden (Haha.) för science fiction.

Det här fick mig att söka efter kongressrapporter från 1939. Men det verkar dåligt med det på nätet. Det kanske vore något att publicera i Nova, kongressrapporter från den första världs-SFkongressen?
ÄlveKatt
WAHF

Inläggav pinkunicorn » ons 31 okt 2007, 08:26

Internet var inte så väl spritt 1939...
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Återgå till Kongresser