Programpunkter

Programpunkter

Inläggav Sheriffen » lör 13 okt 2007, 23:26

Till forumet, Fanac och ScanSmof.

En fråga som jag tycker kunde vara intressant att eventuellt diskutera är programmet på kongresser. Jag tar upp ämnet i egenskap av privatperson, inte i egenskap av kongressarrangör (med andra ord, det här sker på intet sätt på uppdrag av kommittén för ImagiCon II).

Finns det någon sorts programpunkter från tidigare decenniers kongresser som fallit bort och som det kunde vara kul att återuppta?

Finns det någon sorts programpunkter på utländska kongresser som vi aldrig har kört här i Sverige (eller norden, för den delen) och som det kunde vara kul att prova?

Finns det något slags helt nyskapande programpunkter som du som kongressdeltagare i hemlighet skulle vilja gå på men aldrig vågat föreslå någon kommitté att prova?

Kort sagt, det skulle vara roligt med kommentarer kring vad som saknas på våra kongresser, vad det än är.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Programpunkter

Inläggav jophan » sön 14 okt 2007, 11:44

En metakommentar. Jag tror att Scansmof är fel forum för den här frågan. Det finns en annan lista, för Snorfconprojektet, som är inriktad på allmänna diskussioner om kongressplanering och liknande fanac i Norden. När Scansmof skapades så lovade* jag att den skulle vara inriktad på samarbete mellan befintliga kongresser i konkreta frågor: Vi behöver hjälp med detta, har någon av er erfarenhet av det här, hur gör man för att, jag tror att ert program borde innehålla, vet någon hur man får tag på osv.

Snorfconlistan är däremot till för diskussioner om kongressarrangerande som inte nödvändigtvis är knutna till befintliga kongresser, samt för allmänt samarbete mellan nordiska fans.

Snorfconlistan går man med på genom ett brev till: debate-subscribe snabel-a snorfcon.org . Språket är engelska.

* Löftet gavs till folk som är ointresserade av allmänt prat utan bara ville ha en resurs för konkreta problem.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Kongresser