Världskongressen Anticipation, Kanada 2009

Världskongressen Anticipation, Kanada 2009

Inläggav Sheriffen » fre 07 sep 2007, 18:50

Jag vet att jag är tidigt ute, men hur många fler än jag har redan bestämt sig för att åka till världskongressen Anticipation i Montreal 2009?!

Jag röstade på Kanada och har fullt medlemskap.

Några fler?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » lör 08 sep 2007, 09:05

Just det:

http://www.anticipationsf.ca/

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Världskongressen Anticipation, Kanada 2009

Inläggav Martin Andersson » ons 19 sep 2007, 18:36

Sheriffen skrev:Jag vet att jag är tidigt ute, men hur många fler än jag har redan bestämt sig för att åka till världskongressen Anticipation i Montreal 2009?!

Jag röstade på Kanada och har fullt medlemskap.

Några fler?

Jag funderar allvarligt på saken. Att åka till nästa års Worldcon är uteslutet, eftersom jag har en jäkla massa andra resor att prioritera (Eastercon, en returtripp till släkten i New York, tre svenska konvent... och jag kanske ändå måste stryka något av de svenska), men till 2009 har jag lite framförhållning. Vi får se.
"No matter how subtle the wizard, a knife in the back will seriously cramp his style." -- Vlad Taltos
Martin Andersson
Letterhack

Inläggav Henke » ons 19 mar 2008, 13:54

Några fler?

Jag funderar starkt på att sticka dit - två flugor i en smäll - min första världskongress och första gången i Nordamerika!! Man kanske kan köpa ett medlemskap på påskkongressen?
Henrick Pålsson

Det som är nyttigt för andra är inte nyttigt för mig och det som är nyttigt för mig är inte nyttigt för andra..

Jag ska skänka min kropp till Science Fiction (Lemmy Motörhead)
Henke
Fan

Inläggav jophan » tor 10 apr 2008, 09:54

En på detta följande diskussion om var Kanada ligger har flyttats till: http://fandom.se/forum/viewtopic.php?t=928
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Erik » fre 30 jan 2009, 11:06

I dagarna (31 januari) ska de öppna hotellbokningen för Anticipation i Montreal. De som vill ha de billigaste rummen ska kanske passa på att boka nu innan de blir bokade. Själv har jag inte bestämt mig ännu var jag vill bo eller hur länge jag ska vara i Montreal. Nu när jag ska åka över Atlanten för första gången så vore det synd att inte passa på att semestra lite extra förutom kongressen.

Mer info om hotellen finns här:
http://www.anticipationsf.ca/English/HotelPrices

InterContinental eller partyhotellet Delta Centre-Ville är nog mina förstahandsval just nu.
Det är skillnad på skit och pannkaka.
Erik
WAHF

Inläggav Erik » tor 26 mar 2009, 19:11

Jag har fortfarande inte bokat resa eller hotell. Ni andra som tänkte gå på Anticipation, när tänkte ni vara i Montreal? Tänkte ni komma några dagar innan kongressen kanske? Är något planerat att träffas innan eller efter kongessen?

Det enda jag tänkt att göra hittills är att spendera några dagar i Toronto också samt besöka Niagarafallen. Tips på resemål tas därför tacksamt emot.

Har ni tips på billiga flyg så tas det gärna emot också.
Erik
WAHF

Inläggav Sheriffen » tor 26 mar 2009, 19:26

Erik skrev:Jag har fortfarande inte bokat resa eller hotell. Ni andra som tänkte gå på Anticipation, när tänkte ni vara i Montreal? Tänkte ni komma några dagar innan kongressen kanske? Är något planerat att träffas innan eller efter kongessen?

Det enda jag tänkt att göra hittills är att spendera några dagar i Toronto också samt besöka Niagarafallen. Tips på resemål tas därför tacksamt emot.

Har ni tips på billiga flyg så tas det gärna emot också.

Efter kongressen är vi några stycken som tänker träffas och äta middag och sedan gå på pub och eventuellt göra en utflykt någon dag, om vi kan enas om vad för slags utflykt.

Hur som helst, jag skickar dig min epostadress som personligt meddelande här på forumet så sätter jag dig i kontakt med resten av oss skandinaver som tänkte hitta på något.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav åka » fre 03 apr 2009, 15:29

Jag är ju lokalbefolkning, men jag har inte jättemånga turismtips. På vägen mellan Montreal och Toronto kan man stanna till i Kingston, som ett kort tag var Kanadas huvudstad och som har lite trevliga kalkstenskvarter i centrum.

(Där bor vi, och vi hade nog hoppats att någon från Europa skulle ha möjlighet att hälsa på oss medan vi fortfarande bor här. Fast det finns ju förstås roligare saker att göra med sina korta turistiska dagar än att hänga på Kingstons kafeer eller så, det är onekligen mer röj i Toronto. Och vi träffas kanske på kongressen i alla fall!)
åka
Fan

Inläggav Sheriffen » fre 03 apr 2009, 15:33

åka skrev:Jag är ju lokalbefolkning, men jag har inte jättemånga turismtips. På vägen mellan Montreal och Toronto kan man stanna till i Kingston, som ett kort tag var Kanadas huvudstad och som har lite trevliga kalkstenskvarter i centrum.

(Där bor vi, och vi hade nog hoppats att någon från Europa skulle ha möjlighet att hälsa på oss medan vi fortfarande bor här. Fast det finns ju förstås roligare saker att göra med sina korta turistiska dagar än att hänga på Kingstons kafeer eller så, det är onekligen mer röj i Toronto. Och vi träffas kanske på kongressen i alla fall!)

Åh andra sidan Åka... Nu kan jag inte avstånden och så där, men ni kanske skulle ha möjlighet att hålla en liten fanträff några dagar efter kongressen? Skulle vi kunna dyka upp ett gäng så vi kan ses en kväll och gå ut och käka eller något? Är avstånden sådana? Har ni lust?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav åka » tis 07 apr 2009, 00:29

Sheriffen skrev:Åh andra sidan Åka... Nu kan jag inte avstånden och så där, men ni kanske skulle ha möjlighet att hålla en liten fanträff några dagar efter kongressen? Skulle vi kunna dyka upp ett gäng så vi kan ses en kväll och gå ut och käka eller något? Är avstånden sådana? Har ni lust?

Klart att vi har lust att gå ut med fans hemifrån. Frågan är väl mest om någon har lust att komma hit.

Avstånden är typiskt kanadensiska. Nej förresten, ganska korta för att vara Kanada: det tar ungefär tre timmar från Montreal till Kingston, och lite mindre från Kingston till Toronto. Ännu lite närmare är det till Ottawa.

Det går både bussar och tåg, och tågen blir lika billiga som bussen (nåja, billigt är det väl inte direkt) om man bokar tre dagar i förväg. Annars kostar tåg ganska mycket mer. Det finns flygplats också, som man kommer till med pyttiga flygplan som tar färre passagerare än en buss.
åka
Fan

Inläggav Carolina » ons 08 apr 2009, 09:43

Hej!
Jag ska ju också till Montreal och Britt-Louise och jag har redan bokat hotell. Däremot har jag inte riktigt bestämt hur länge jag ska stanna, minst två veckor blir det i alla fall. Jag vill se Montreal och vill tänker också ta bussen till Quebec City, för det ska vara sevärt har jag hört. Det låter trevligt att mötas lite efter kongressen.

Jag har också kollat lite på om man kan ta sig till Austin från Montreal. Vi var några stycken som åkte dit förra året och det var en jättetrevlig kongress. I år, liksom förra året, ligger den en vecka efter världskongressen.
Det verkar som om det kostar ungefär lika mycket att åka till Montreal och från Austin, som att åka Montreal t o r. Däremot kostar resan mellan Montreal och Austin nästan 3000 kr.
En annan variant som jag undersökt är om man kan ta sig till någon nationalpark för att paddla kanot eller vandra, men det verkar vara lite knepigt att planera.
Jag har inte bestämt mig än för hur jag ska göra.
Carolina
Carolina
Fan

Inläggav åka » tis 14 apr 2009, 20:50

Carolina skrev: Jag vill se Montreal och vill tänker också ta bussen till Quebec City, för det ska vara sevärt har jag hört.

Jo, Quebec City är fint: krokiga gator och backar upp och ner, och små gränder med konstnärer som ställer ut. Och ett slott, och en stadsmur. Det är enligt somliga den enda staden i Nordamerika som känns som en europeisk stad. Fast då är det ju lite bakvänt att resa från Europa för att se den :) Jag har också hört att man ibland sparar pengar genom att filma europeiska scener till filmer och tv-serier i Quebec City i stället för att frakta hela filmteamet över havet.

Se upp bara, kommer man med en konstig brytning kan de tro att man försöker prata turistfranska, och sedan vidtar full förvirring :D
åka
Fan

Inläggav jophan » ons 22 apr 2009, 11:32

Diskussionen om Hugo Voters Package flyttade hit: http://fandom.se/forum/viewtopic.php?t=1323
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Erik » mån 25 maj 2009, 15:53

Idag bokade jag en tur och retur flygbiljett till Montreal via Heathrow med Air Canada. Tur och retur blev priset 6048kr, vilket jag tycker är billigt. För några veckor sedan kostade samma flyg ca 8000kr.

Jag flyger från Sverige den 2:a augusti och hem 17 augusti men biljetterna är ombokbara för ca 1000kr.

Förutom kongressen så har jag inte bestämt vad jag ska göra i Kanada. Jag funderar på att spendera en dag vid Niagarafallen samt några dagar i Toronto också.
Erik
WAHF

Nästa

Återgå till Kongresser