Oslo SF-festival 9-12 augusti

Inläggav Carolina » fre 06 jul 2007, 10:18

Själv tar jag nattåg på onsdagkväll och kommer fram på torsdag morgon. Sedan tar jag nattåget hem på söndagen. Då kommer jag till Stockholm någon gång tidigt på morgonen, men man får sova fram till kl.7. Sedan får jag vara lite kvick med att äta frukost, byta om och duscha, för kl. 9 ska jag hålla i en utbildning för PRV:s nyanställda om hur man handlägger internationella patentansökningar.

Jag föredrar att åka tåg om jag kan. Det är bekvämare än att flyga.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav tompe » fre 06 jul 2007, 16:29

Du bortser från de chattrande Japanera som alltid åker tåg till och från Oslo samtidigt som jag. Å andra sidan kan det ju vara bra träning inför tågresanda i Japan och de ska bli spännande att se om japaner är lika högljudda på tåg i Japan.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » lör 07 jul 2007, 23:49

Nu har Michael Pargman och jag bokat ett trippelrum (twin var slut) på Cochs Pensjonat torsdag-söndag. Nu ska man bara boka flyg också så är alla kongresser (4 stycken) resten av året färdigbokade...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » ons 11 jul 2007, 22:39

Jag satt mig för att boka flyg nyss. Det slutade att jag bokade tåg och en extra hotellnatt... (med tre timmars väntetid på Arlanda så gick det lika fort och var billigare att åka tåg) Så nu hoppas jag det blir något trevligt Dead Dog-party också på söndag.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav OsloPC » tor 12 jul 2007, 13:54

tompe skrev:Jag satt mig för att boka flyg nyss. Det slutade att jag bokade tåg och en extra hotellnatt... (med tre timmars väntetid på Arlanda så gick det lika fort och var billigare att åka tåg) Så nu hoppas jag det blir något trevligt Dead Dog-party också på söndag.

Etter det jeg forstår (merk at jeg ikke er med og arrangerer, men jeg har fått sett et programutkast), så varer programmet til 19 eller 20 søndag, og avslutningsseremoni er 20-21. Hvis det dessuten er som på andre kongresser på «campus» Blindern, så er vel arrangører og gophere bundet opp av endel arbeid etterpå, som kjøring av utstyr til Hyperions lokaler, fraktisk av kjøleskap på tralle over universitetsområdet (been there, done that). Så da blir det kanskje mer å ha en kongress-nightcap med ikke-arrangører.

Ellers slo det meg spontant at jeg kanskje kunne finne på noe trivelig for tilreisende, men jeg bor i sørøst i forhold til sentrum, mens universitetet er vest-nordvest, så da ville man ha kommet hjem til meg ganske sent. Så det er vel mindre aktuelt. Vel, andre høve.

P.C.
OsloPC
Letterhack

Inläggav tompe » ons 08 aug 2007, 01:00

Så blev boende fixat jophan så du kommer? Kommer Linnea?

Vad jag sett från preliminära programmet verkar det starta på tosdag 18 och Carolina har en programpunkt 19.30 och en Tim Powers-punkt 21.00 så jag antar man träffar foök där på torsdagskvällen.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 08 aug 2007, 09:53

tompe skrev:Så blev boende fixat jophan så du kommer? Kommer Linnea?

Boende fixat och jag, men inte Linnéa (som sitter fastkedjad vid datorn och yrar om kapitel, tabeller, och onda handledare), dimper ner på Gardermoen vid lunchtid i morgon.

Vi ses definitivt på kongressen på kvällen om vi inte springer på varandra på byn.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » ons 08 aug 2007, 12:41

Michael verkar dyka upp 17.30-18 på vårt hotell och vi försöker nog äta lite snabbt på stan innan vi åker till kongressen då antalet restauranger nära Helga Engs Hus är mycket begränsta (finns inte...). Förhoppninsgvis är food courten i huset där Avalon låg en gång i tiden öppen då...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 08 aug 2007, 12:50

Jag har inga som helst planer, bortsett från att försöka träffa Karin L. någonstans och få nycklarna till hennes och DES' lägenhet så att jag kan dumpa väskan där. Någonstans, någon gång lär jag väl äta, men var eller när vet jag inte...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Kongressrapport från Oslo?

Inläggav Ben » ons 08 aug 2007, 13:37

Är någon hugad att skriva en kongressrapport som jag kunde publicera i Enhörningen?
Enhörningen, den där finlandssvenska fantastiktidskriften.
Ben
LoC-skribent

Inläggav tompe » ons 08 aug 2007, 15:10

jophan skrev:Jag har inga som helst planer, bortsett från att försöka träffa Karin L. någonstans och få nycklarna till hennes och DES' lägenhet så att jag kan dumpa väskan där. Någonstans, någon gång lär jag väl äta, men var eller när vet jag inte...

Jag kommer runt halv tre till Oslo så min plan är att antingen göra något turistigt några timmar eller sova på hotellet några timmar. Nackdelen med att åka tåg är att man får sova så lite innan man måste ta ett eländigt tåg. Världen är ju inte anpassad till B-människor, http://news.independent.co.uk/health/ar ... 0:01-00:00 .

Har du inte ätit 17.30 och vill ansluta så ring (070-3093757)...
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 08 aug 2007, 15:17

OK. Det kan nog tänkas att jag gör det. Vi får se.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Re: Kongressrapport från Oslo?

Inläggav jophan » ons 08 aug 2007, 15:18

Ben skrev:Är någon hugad att skriva en kongressrapport som jag kunde publicera i Enhörningen?

Det är såpass begränsade delar av programmet jag är intresserad av på den här kongressen, så jag tror att det skulle vaera svårt att skriva en kongressrapport. Det finns en gräns för hur mycket man kan skriva om att sitta och dricka öl och snacka skit.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » ons 08 aug 2007, 16:19

jophan skrev:Det är såpass begränsade delar av programmet jag är intresserad av på den här kongressen, så jag tror att det skulle vaera svårt att skriva en kongressrapport. Det finns en gräns för hur mycket man kan skriva om att sitta och dricka öl och snacka skit.

Du är optimist och hoppas på drickbar öl på kongressen... Det vore ju trevligt men det brukar ju inte vara vanligt i alla fall inte om man som jag hellre dricker vatten än lager om jag inte äter samtidigt. Men vi hoppas att någon köpt in massor med god Ale till kongressen!
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » ons 08 aug 2007, 16:36

tompe skrev:Du är optimist och hoppas på drickbar öl på kongressen... Det vore ju trevligt men det brukar ju inte vara vanligt i alla fall inte om man som jag hellre dricker vatten än lager om jag inte äter samtidigt.

Men jag hör till dem som hellre dricker Ringnes än vatten, så jag är inte rädd. Så länge det finns en bar så finns det gissningsvis något i den som går att dricka för mig. Annars får vi tillbringa mer tid på byn och mindre på kongressen.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser