LXCon - påskkongressen 2009

Inläggav tompe » mån 02 mar 2009, 03:00

Carolina skrev:Mitt tåg från London Kings Cross till Bradford Interchange har också samma tider som Johan och Linneas, men jag får byta tåg i Leeds.
Totalpriset att åka till London och ta tåg därifrån blir billigare än att åka till Manchester. Eftersom totalpriset på flyget kostar ca 2000 kr till London medan det kostar ca 3000 kr till Manchester. Tågresan från London kostar £68.

Så varför var resan över London att föredra? Bättre tider eller?

Jag borde bestämma mig snart hur och när jag ska resa. En aspekt är kanske att om man flyger till Manchester minskar risken för att drabbas av tågstörningar (som brukar vara regel runt påsk).

Är det något SF-möte i London innan kongressen? Eller händer det något kul någon annanstans så det är värt att ta några extra dagar semester?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav jophan » mån 02 mar 2009, 09:27

1. Många fler flygtider till London, till Manchester går det ett eller två flyg om dagen.

2. Billigare - det kostar pengar att åka tvåtimmarsresan Manchester - Bradford också.

3. Färre byten.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » fre 20 mar 2009, 00:57

Jag bestämde mig för att turista lite i London (tänker se Darwin-uställningen) och förmodligen göra en dagsutflykt till Bath. Jag bokade in samma tågtider som ni andra. Mystiskt nog fick jag enligt raileasy sittplats och då inte i förstaklass. Jag flyger till London på onsdag och åker hem från London fredag veckan efter.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » sön 31 maj 2009, 17:41

Mina foton från påskkongressen i Bradford:

http://egad.dyndns.org/gallery/view_alb ... tercon2009
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Föregående

Återgå till Kongresser