Om små hotellkongresser

Jag åker inte på Åcon för att...

Omröstningen slutade fre 06 apr 2007, 16:12

Jag råkar tyvärr vara upptagen då men hade åkt annars
1
5%
Jag alltid är upptagen under Kristi Himmelsfärd
0
Inga röster
Jag är inte intresserad av kongresser utanför min hemstad
2
10%
Jag är inte intresserad av kongresser
0
Inga röster
Jag har inte råd med en kostnad på över 2000 kr just nu
2
10%
Jag har aldrig råd med kongresser som innebär boende på hotell
0
Inga röster
Språket är på engelska
0
Inga röster
Jo, visst tänker jag åka på Åcon!
8
38%
Jag bestämmer mig aldrig i förväg
8
38%

Antal röster : 21

Om små hotellkongresser

Inläggav jophan » tis 27 mar 2007, 16:12

Hej!

Om du som läser detta bor i Mälardalen eller Linköpingsområdet skulle jag vilja att du röstar i denna omröstning. Det är av stor vikt för mig som kongressarrangör. Svara ärligt och klicka på det alternativ som bäst beskriver din situation.

Åcon går av stapeln om sju veckor. Just nu är bara ett dussin svenskar anmälda. Det är en avslappnad men ambitiös hotellkongress med en omtalad och högintressant hedersgäst, med en reskostnad från Stockholm till ungefär lokaltrafiktaxa. Hotellet kostar pengar, men bara 450 kr per natt. Det är med andra ord en ganska billig, helt nyskapande kongress i svensktalande land inom nära räckhåll från Östra Svealand/Nordöstra Götaland med en mycket intressant gäst. Och ändå är väldigt få svenskar anmälda.

Anledningen till denna omröstning är att vi är flera som länge har gått och funderat på att arrangera en svensk hotellkongress i en mindre svensk stad. Jag har fram till nu kalkylerat med att det skulle gå att få minst 50 deltagare på en sådan, men i ljuset av detta verkar det fullständigt orealistiskt och idén dödfödd. Så därför vill jag veta mer!
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav åka » tor 29 mar 2007, 10:10

Det går inte att välja två alternativ, Jag har flera skäl, trots att jag gärna skulle ha åkt.
åka
Fan

Inläggav jophan » tor 29 mar 2007, 11:19

åka skrev:Det går inte att välja två alternativ, Jag har flera skäl, trots att jag gärna skulle ha åkt.

Nä, jag vet. Det var därför jag skrev "klicka på det alternativ som bäst beskriver din situation".
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav herman » tor 29 mar 2007, 22:00

Jeg må innrømme at jeg savner mer reelle svaralternativer:
- Hvis jeg skal reise på kongress utenfor Sverige, så må det bli en Worldcon, Eastercon, e.l.
- Hvis jeg skal reise på hotellkongress, så må det bli en Worldcon, Eastercon, e.l.
- Jeg kjenner ikke arrangørene, så jeg vet ikke om dette blir en kongress jeg vil trives på.
- Dette er den første kongressen av denne typen, så jeg vet ikke om dette blir en kongress jeg vil trives på.
herman

Inläggav Johan » fre 30 mar 2007, 01:30

Fast man får allt vara bra nationalstatsfixerad för att tycka att det är ett problem att Åland inte är Sverige. Resan från Stockholm kostar mindre än en det kostar mig att ta mig till mitt universitet om jag köper enskilda biljetter och folk pratar svenska. För mig som västsvensk känns skillnaden mellan Stockholm och Mariehamn mindre än skillnaden mellan Göteborg och Stockholm.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav jophan » fre 30 mar 2007, 08:28

herman skrev:Jeg må innrømme at jeg savner mer reelle svaralternativer

Det där är maximalt antal svarsalternativ som programvaran tillåter, och jag baserade listan på de responser jag hann få på e-brevet jag skickade ut om samma sak.

(Jag har fått en del respons, för övrigt, men tyvärr inte av i närheten av så många som behövdes för att kunna ha någon egentlig nytta av det. Tyvärr. Fast något annat var kanske inte att vänta.)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav wiss » tis 03 apr 2007, 18:00

Jag ville rösta på:
Jag har inte råd men det skiter jag i och åker endå.

Jonas
wiss
LoC-skribent

Inläggav jophan » tis 03 apr 2007, 21:41

;)

Det så kallade trufan-svaret.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Kongresser