Conviction 2007

Inläggav tompe » mån 11 jun 2007, 23:54

Angående programmet. Lunch i schemat klockan 12? Det känns väldigt mycket som något man har på en arbetskonferens då man startar 08 på morgonen...

Hedersgästtal en halvtimme bara?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav centerwall » tis 12 jun 2007, 12:13

pinkunicorn skrev:Går det att föranmäla sig till banketten och betala den i dörren? Finns menyn någonstans (jag ser den inte på webbsidan)?

Det finns några platser kvar till banketten, men jag har inte koll på hur många i nuläget. Maten är förbeställd vilket ju betyder att vi inte kan vara hur flexibla som helst.

Jag noterar att du är intresserad och återkommer med besked snarast! :-)

tompe skrev:Angående programmet. Lunch i schemat klockan 12? Det känns väldigt mycket som något man har på en arbetskonferens då man startar 08 på morgonen...

Lunchpausen _är_ senarelagd. Nytt schema på gång!

Men betänkt att på de flesta konferenser som startar klockan 8 så är det bruligt med kaffe och fralla på förmiddagen. :-)

tompe skrev:Hedersgästtal en halvtimme bara?

Ajvide är inte med så länge så vi har fått göra lite prioriteringar. Det känns roligare med intervjuer och paneler än rena tal.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tis 12 jun 2007, 12:26

centerwall skrev:
tompe skrev:Hedersgästtal en halvtimme bara?

Ajvide är inte med så länge så vi har fått göra lite prioriteringar. Det känns roligare med intervjuer och paneler än rena tal.

Halvtimmestal är jättebra! Inget tal bör vara längre.

Håller ni på att flytta om hela programmet? Jag håller parallellt på att försöka boka in ett kafébesök med en kompis jag inte har träffat på tio år. Måste jag skriva till henne och be henne glömma mina förslag till tider vi kan träffas?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 12 jun 2007, 13:02

jophan skrev:Halvtimmestal är jättebra! Inget tal bör vara längre.

Vi urgamla stotar fran fordom som var med om Jack Vances fyra och en halv timme langa hedersgasttal pa ScanCon 76 ar benagna att halla med. Jag, som bara var en liten parvel pa den tiden, smet faktiskt efter bara tre och en halv timme tillsammans med under middagen tva nyfunna kompisar. Vi satte oss i lokalen utanfor bankettsalen och pratade musik och Hans Lundberg, sedan lange tyvarr gafierad, visade sig vara Uriah Heep-fan. Diskussionen med Hans och hans kompis, som jag inte langre minns vad han hette (och som jag aldrig mer traffade, tyvarr, eftersom han var hogst tillfallig i fandom) minns jag fortfarande med varme som en av mina trevligaste kongressupplevelser nagonsin.

Uriah Heep hade just slappt albumet High and Mighty, som kom att bli det sista med originalsangaren David Byron. Nar de mindre en ett ar senare utkom med Firefly, skrev jag till Hans och han svarade med ett vykort med ett foto pa Uriah Heeps klassiska sattning pa framsidan. Det vykortet ar fortfarande en av mina mest omhuldade agodelar.

Kor hart,
Sheriffen

(for tillfallet pa helgrekisk dator, sa var glada att det alls finns latinska bokstaver)
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » tis 12 jun 2007, 13:09

Dagens undantag.

For det slog mig just att tal ska vara langre an en halvtimme.

Om de halls av Robert Rankin.

Kor hart,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » tis 12 jun 2007, 13:10

jophan skrev:
Håller ni på att flytta om hela programmet? Jag håller parallellt på att försöka boka in ett kafébesök med en kompis jag inte har träffat på tio år. Måste jag skriva till henne och be henne glömma mina förslag till tider vi kan träffas?

Vi gör bara mindre ändringar så det ska vara lungt.
centerwall
Letterhack

Inläggav tompe » tis 12 jun 2007, 21:20

jophan skrev:Halvtimmestal är jättebra! Inget tal bör vara längre.

Ja, men en halvtimmesslot blir ju oftast 20-25 minuter.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav tompe » tis 12 jun 2007, 21:22

Det jag undrade var varför man hade lunchpaus överhuvudtaget. Brukar det fungera på kongresser?
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav centerwall » tis 12 jun 2007, 22:51

tompe skrev:Det jag undrade var varför man hade lunchpaus överhuvudtaget. Brukar det fungera på kongresser?

En stor del av besökarna kommer att behöva någon form av näring, så varför inte planera för det? :-)
centerwall
Letterhack

Inläggav Sten » tis 12 jun 2007, 22:54

centerwall skrev:Det finns några platser kvar till banketten, men jag har inte koll på hur många i nuläget. Maten är förbeställd vilket ju betyder att vi inte kan vara hur flexibla som helst.

Aha? Måste man föranmäla sig till banketten? Hur gör man det? Det står bara
Planeringen för ConVictions bankett pågår för fullt och information om anmälan har nu kommit upp. Allteftersom planeringen fortskrider kommer mer information om banketten att dyka upp här.
på webbplatsen.

(Och så finns det en e-postadress, men den trodde jag bara var till för folk som lider av allergier, vegetarianism eller andra defekter.)
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav tompe » tis 12 jun 2007, 23:13

centerwall skrev:
tompe skrev:Det jag undrade var varför man hade lunchpaus överhuvudtaget. Brukar det fungera på kongresser?

En stor del av besökarna kommer att behöva någon form av näring, så varför inte planera för det? :-)

För att om man tar 2-timmars paus som det var i schemat kommer folk försvinna från kongressen. Det leder också till att man har svårare att få plats med det man vill i schemat. Man minskar också valfriheten för folk.

Men det kanske fungerar. Det kändes bara lite udda och inget jag minns från någon annan sf-kongress.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Inläggav centerwall » tis 12 jun 2007, 23:24

Sten skrev:
Aha? Måste man föranmäla sig till banketten? Hur gör man det?

Det står också:
Bankett: 100:- på ovanstående belopp vid förhandsanmälan.
Allergier o.dyl. anmäls i förhand /.../

Men jag är den förste att erkänna att det är lite bristfällig information om hur man anmäler sig.

Vill du få en plats? Mejla förslagsvis till adressen som du nämner eller till mig.
centerwall
Letterhack

Inläggav Sten » tis 12 jun 2007, 23:33

centerwall skrev:
Sten skrev:
Aha? Måste man föranmäla sig till banketten? Hur gör man det?

Det står också:
Bankett: 100:- på ovanstående belopp vid förhandsanmälan.
Allergier o.dyl. anmäls i förhand /.../

Gör det? Ja men titta, det gör det.

Jag försöker inte på något sätt vara gnällig, men vore det inte, um, mer logiskt att ha information om vad banketten kostar och att man måste föranmäla sig till den under rubriken "bankett"? Det är inte helt uppenbart att man ska läsa "Kontakt & bokning" när man vill ha information om banketten. Särskilt inte om man anmälde sig innan det överhuvudtaget fanns någon information om banketten.

centerwall skrev:Vill du få en plats? Mejla förslagsvis till adressen som du nämner eller till mig.

Visst, jag skriver ett brev till dig.

Är det förresten tänkt att omröstningen om nästa års Swecon ska ske under "Kommand kongresser", eller har den en egen programpunkt som bara inte har dykt upp i programmet ännu?
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav Sheriffen » tis 12 jun 2007, 23:51

tompe skrev:För att om man tar 2-timmars paus som det var i schemat kommer folk försvinna från kongressen. Det leder också till att man har svårare att få plats med det man vill i schemat. Man minskar också valfriheten för folk.

Men det kanske fungerar. Det kändes bara lite udda och inget jag minns från någon annan sf-kongress.

Håller med Tommy. Det ska mycket till för att alla kongressbesökarna ska vilja äta lunch samtidigt - det är exempelvis skillnad på nykteristerna och de långnattliga partydjuren - och dessutom låter två timmar som en rejäl lunchbit ur själva programmet.

De som inte ska äta lunch just då, vad ska de göra? Finns det något slags specialprogram för dem?

Det vanliga och som jag tror smartare är att låta folk äta som de vill. Man skippar helt enkelt en programpunkt som inte särskilt intresserar en om man vill gå på lunch.

Fast ok, det kan ju vara värt att testa som experiment. Tyvärr kan jag inte komma på kongressen, men hör gärna i efterhand om hur det här funkade.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » ons 13 jun 2007, 07:58

Sten skrev:
Jag försöker inte på något sätt vara gnällig, men vore det inte, um, mer logiskt att ha information om vad banketten kostar och att man måste föranmäla sig till den under rubriken "bankett"? Det är inte helt uppenbart att man ska läsa "Kontakt & bokning" när man vill ha information om banketten. Särskilt inte om man anmälde sig innan det överhuvudtaget fanns någon information om banketten.

Japp - det är mycket mer logiskt.

Sten skrev:Är det förresten tänkt att omröstningen om nästa års Swecon ska ske under "Kommand kongresser", eller har den en egen programpunkt som bara inte har dykt upp i programmet ännu?

Det ska göras under punkten "kommande kongresser".
centerwall
Letterhack

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser