jophan skrev:Jag sitter och räknar på den här kongressen. Resa ToR med SJ, två personer: 2000 kr. Två hotellnätter, två personer: 1800 kr. Middag med provning, två personer: 1200 kr. Kongressavgift, två personer: 300 kr. Mat och dryck i övrigt: 1500 kr. Summa 6800 kr.
Jo, numera finns det nästan inga billiga kongresser annat än de som är i samma stad, om man är bekväma som vi är vid vår ålder.
Nu när jag tittar på biljettpriserna på SJ så går det att komma ner på fredagen till en rimlig penning, men återresan på söndagen är nästan dubbelt så dyr.
Sheriffen skrev:Hm. Det här torde betyda att jag undkommer med 4500 kr, eftersom priset på hotellrum såvitt jag begripit är detsamma för enkel som dubbel. Till det kommer i mitt fall flygbiljett t/r Grekland - Sverige. I januari blir det med en transit någonstans nere på kontinenten och jag kan höfta till ungefär 2300 kr. Alltså, 6800 kr plus lite till, för flygplatsmetro i Athen och Arlandabuss och sådant där. Säg 7000 kr jämnt.
Alternativet är att skippa att flyga till Stockholm, och istället sikta på Växjö, Halmstad eller Göteborg istället. Då blir resan inom Sverige avsevärt kortare och billigare (särskilt i fallet Halmstad, eftersom det går direkttåg till Bredaryd för en dryg hundring).