Sheriffen skrev:Nja, avsaknad av filmrum beror snarare på att alla filmerna finns på dvd och kostar 50:- i ICAs billighetskorg och alla därför redan har sett dem hemma i vardagsrumssoffan eller kan göra det så fort de får lust.
En gång i tiden var sf-kongresser snudd på enda stället i världen där man kunde se sf-filmer man missat. Så är det inte längre.
Kör hårt,
Sheriffen
jPeMelin skrev:Sheriffen skrev:Nja, avsaknad av filmrum beror snarare på att alla filmerna finns på dvd och kostar 50:- i ICAs billighetskorg och alla därför redan har sett dem hemma i vardagsrumssoffan eller kan göra det så fort de får lust.
En gång i tiden var sf-kongresser snudd på enda stället i världen där man kunde se sf-filmer man missat. Så är det inte längre.
Kör hårt,
Sheriffen
Jag tror nog att jag skulle kunna överraska dej på en filmvisning, men det beror nog på att jag
1. Letar upp filmer som är glömda.
2. inte har några kvalitetskrav.
:)
nicklas skrev:Kom på att det kanske är lika bra att skriva om det här med: Höstfölje; en kongressrapport. Den har bilder och text och säkert någon felstavning.
Sheriffen skrev:jPeMelin skrev:Sheriffen skrev:En gång i tiden var sf-kongresser snudd på enda stället i världen där man kunde se sf-filmer man missat. Så är det inte längre.
Kör hårt,
Sheriffen
Jag tror nog att jag skulle kunna överraska dej på en filmvisning, men det beror nog på att jag
1. Letar upp filmer som är glömda.
2. inte har några kvalitetskrav.
:)
Möjligen tveksamt om du skulle kunna överraska just mig ändå, faktiskt, men vem vet? Vad hade du tänkt dig?
Kör hårt,
Sheriffen
Bbeccarii skrev:Imagicon II Swecon var väldigt mycket en kongress gjord av textverbala personer för textverbala personer.
Bbeccarii skrev:Väldigt mycket paneldebatter, och "väldigt lite annat". Och paneldebatterna prövade greppet att ta frågor från publiken först mot slutet av varje paneldebatt...
Bbeccarii skrev:Några besökare jag tjuvlyssnade på önskade sig fler saker där "publiken" får aktivera sig. Det kan vara allt från skrivstuga (att man får skriva novell under ett pass utifrån ett givet tema, och sedan läsa upp och diskutera), till att bygga ett rymdskepp (okej, sy fantasykläder då...). :)
Riktiga föredrag önskades också (med efterföljande debatt), som komplettering till paneldebatter [klipp].
Film plus diskussion, som någon annan föreslog, kanske kunde vara något
Bbeccarii skrev:En liten fundration bara inför nästa kongress.
Folk är ju olika. En del ser i termer av text, andra i termer av bilder. Vissa är lyssnare, andra vill interagera, "göra någonting".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare