Imagicon 2 (Swecon 2009) - 16-18 okt 2009

Stockholmare med sovplats över sökas!

Inläggav jophan » ons 05 aug 2009, 16:06

Imagiconkommittén söker folk som bor i Stockholmsområdet och kan tänka sig att hysa utsocknes fans under Imagicon 2. Det skulle uppskattas väldigt mycket!

Om du har en eller flera sovplatser över, så skriv till Anders Reuterswärd och meddela det. Tala om:

* hur många platser det gäller, och vilken typ: Säng, soffa, golvplats
* hur långt bort från Skarpnäck du bor
* eventuella krav du ställer på dem du erbjuder plats
* annat som kan vara bra för den övernattande att veta (du kanske bara tänker besöka kongressen på dagtid så att den övernattande får hitta hem till dig på egen hand, du kanske kräver att den övernattande måste vara hemma hos dig senast 22.30 osv.)

Anders är Reuter här på forumet.
Senast redigerad av jophan ons 12 aug 2009, 12:35, redigerad totalt 1 gång.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tor 06 aug 2009, 07:44

Jag skulle bara vilja meddela att Dave Lally på eget bevåg kommer till ImagiCon II och det tycker jag är väldigt roligt. Förutom att Dave är en mycket trevlig och kunnig fan, med sf på film och tv och kongresser som främsta intressen, känns det uppmuntrande att han dyker upp just på eget bevåg - kanske börjar de första stegen tas mot ett ytterligare utbyte mellan nordisk fandom och fandom i andra länder, där inte bara vi besöker dem på deras kongresser utan de också kommer hit! Visst har det hänt förut i Sverige (och säkerligen i andra nordiska länder), men för det mesta av mer specifika skäl - några brittiska fans dök upp på RanCon, till exempel, och det uppskattades mycket, men de hade sannolikt inte kommit om inte Robert varit hedersgäst.

Så, välkommen Dave! Och ni som inte har träffat honom, se verkligen till att göra det under kongressen!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Rekommenderad litteratur ?

Inläggav jPeMelin » tor 06 aug 2009, 16:42

jophan skrev:
baggen skrev:Eftersom jag inte läst något av hedersgästerna så känns det som det börjar vara tid att göra det snart :) Någon som läst ett flertal verk av dessa författare och som kan rekommendera ett verk per författare som ni anser sticka ut och som _måste_ läsas :)

Först, Liz Williams.

Jag har precis läst Banner Of Souls av Liz Williams och är ganska förtjust i hennes mycket fjärran framtid. I den boken målar hon upp en känsla och värld som inte känns helt olik Dune. Det känns verkligen som lång tid har passerat och mänskligheten verkligen har förändrats mycket. Dan har också en del av Dunes känsla av storslagenhet och magiska SF.
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Inläggav jophan » tor 06 aug 2009, 20:46

Beträffande boende på Imagicon rekommenderar vi fyrstjärniga Clarion Stockholm vid Ringvägen, T-bana Skanstull (elva minuter från T-bana Skarpnäck). Bokar man via www.hotels.com eller www.expedia.se kostar det från 716 kr för enkelrum och 876 kr för dubbelrum. Hotellet får mycket goda betyg på exempelvis www.tripadvisor.com , vars recensenter rankar det som det femte bästa hotellet i Stockholm (av 168 betygssatta). Ett kap! Där kommer vi att boka in hedersgästerna och där räknar vi med att de flesta som bokar efter att ha läst vår webbplats kommer att bo.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 09 sep 2009, 13:43

Recension av Graham Joyces senaste bok på Tor.com.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » tis 15 sep 2009, 09:51

Jag håller på att avsluta Graham Joyces utmärkta Facts of life och börjar känna mig riktigt peppad inför kongressen. Jag kommer nog försöka hinna läsa minst en bok till av honom innan det är dags. Liz Williams intresserar mig i ärlighetens namn inte nämnvärt, men jag kanske ska ge henne en chans ändå.
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tis 15 sep 2009, 11:57

Du ska åtminstone läsa The Ghost Sister eller Empire of Bones.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sten » ons 16 sep 2009, 13:20

Snake Agent var rätt bra, om du tycker om deckare-i-vår-värld-fast-med-demoner. Påminner om Dresden Files-serien av Jim Butcher, men är annorlunda.
Sten Thaning
Sten
Letterhack

Inläggav jophan » sön 20 sep 2009, 09:18

Diskussionen om hur man tilltalar folk på engelska hamnade här: http://fandom.se/forum/viewtopic.php?t=1544
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » mån 21 sep 2009, 21:21

Graham Joyce tilldelades just British Fantasy Award för Memoirs of a Master Forger:

http://www.guardian.co.uk/books/2009/se ... tasy-award
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav centerwall » mån 28 sep 2009, 12:51

Då har jag beställt Empire of Bones, som lät minst ointressant. Jag hoppas att jag får äta upp alla mina påstående om att Liz Williams inte alls verkar vara något för mig och att jag istället börjar gräma mig för att jag inte läst mer innan det är dags för kongress. :-)
centerwall
Letterhack

Inläggav jophan » tor 01 okt 2009, 10:01

En lista på alla programpunkter som i dagsläget är spikade finns nu anslagen på kongressens webbplats:

http://www.imagicon.se/program.html

Det färdiga programmet beräknas bli klart under nästa vecka.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 07 okt 2009, 20:57

Och nu är det klart! Samma länk som i ovanstående inlägg.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » tor 08 okt 2009, 06:29

Kommer Alvarpriset att delas ut på conen? I så fall när? Jag hittar det inte i programmet.
Svensson
Trufan

Inläggav Sten » tor 08 okt 2009, 07:05

Svensson skrev:Kommer Alvarpriset att delas ut på conen?

Ja, det är klart!

I så fall när?

På lördagen.

Det finns med andra ord fortfarande tid att rösta!
Sten Thaning
Sten
Letterhack

FöregåendeNästa

Återgå till Kongresser