Reuter skrev:Det trodde jag i min enfald att det var ungefär vad det gjorde. Men det är inte lätt, det här, när man inte är van vid marknadsföring. Men, hjälp till, vet jag - Eurocon 2011 är hela Sveriges kongress. Vad ska det stå?
Säger jag "skriv så och så" får jag, vis av erfarenheten, lika fort höra "neej"...
Men alltså, vad texten på startsidan saknar är lite värme, lite flair, lite fest. Visst, de utrikes som kommer är de som kommer, men lite känsla av festivitas skadar inte. Kanske:
"A three-day celebration of science fiction in Stockholm's fair city, how about that...?
In other words, the 2011 European Science Fiction Convention will take place in Stockholm, capital of Sweden. We are looking forward..." etc.
Alltså, stryk "welcome" efter nuvarande första stycket. Och lägg till den åh-så-välkomande första rad jag föreslår. I den säger jag bara "science fiction"; det blir för otympligt med "literature" också tycker jag, men det där med "literature" nämns senare i den text ni har så då har man täckt upp.