Norcon 23

Norcon 23

Inläggav Carolina » tis 03 mar 2009, 16:08

Hej!
För er som tycker det är jobbigt att fira midsommar, kan åka till Norcon 23 i Olso, 19-20 juni.
Hedersgäster är Richard Morgan, Iselin Alvestad och PC Jorgensen.
Programmet startar kl. 17 på fredagen och avslutas på lördagen kl. 22.

Carolina
Carolina
Fan

Inläggav jophan » tis 03 mar 2009, 16:54

Vi som både tycker att det är jobbigt med tvådagarskongresser och midsommar, då?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 03 mar 2009, 17:02

Midsommar är en amatörernas afton som jag nogsamt undviker att fira eftersom vuxna människor på tonårsfylla som ligger och skränar i buskar är så beklämmande och inte särskilt roliga. Samma sak med valborg, nyårsafton (fast då rullar de i snön och sprätter livsfarliga fyrverkeripjäser omkring sig åt alla håll i stället) och kräftkalasen i augusti. Jag är alltid "upptagen" när jag blir bjuden på fester de här helgerna och ibland flyr jag till och med landet. Fast den som inte upplevt Stockholm en midsommarhelg bör göra det, för de tysta, öde gatorna är vilsamma och behagliga. Alla är ju ute på Grinda och spyr, så man får ha hela staden för sig själv.

Nåväl, till en början förstod jag inte problemet med tvådagarskongresser, för de flesta kongresser är ju två dagar med uppvärmande fredagskväll. Nu ser jag dock att den här besynnerligt nog helt saknar andra dagen och i själva verket är en endagskongress med uppvärmande fredagskväll. Hur kommer det sig? Nu blir jag liksom Johan skeptisk, men vid midsommar befinner jag mig i det svenska riket igen och skulle lätt kunna ta mig till Norge. Hm.

Norsk fandom - kan det tänkas att vi kan ordna med något informellt på söndagen för oss mer hardcore fans? Eftermiddagspub eller fanträff någonstans eller rundvandring eller kanske något slags kombination?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » sön 19 apr 2009, 21:00

jophan skrev:Vi som både tycker att det är jobbigt med tvådagarskongresser och midsommar, då?

Jag får lov att göra avbön om det där med tvådagarskongress...

http://www.ologmat.no/ - en öl- och matmässa i Oslo som börjar på onsdagen före kongressen och avslutas dagen efter kongressen. Detta kan alltså bli en femdagarskongress!

Själva sf-kongressens sidor finns här: http://www.norcon.fandom.no/

Jag blev helt plötsligt väldigt, väldigt frestad.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav tompe » mån 20 apr 2009, 00:38

Intressant. Jag hade ju tänkt kolla om något hände på söndag så det var värt att stanna till måndag. Men man kanske ska åka tisdag-söndag eller onsdag-söndag istället.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Norcon 23 (Oslo, juni 2009) - bilder

Inläggav OsloPC » lör 27 jun 2009, 01:23

Hei!

Her er noen bilder fra kongressen her i Oslo forrige helg.

PC
OsloPC
Letterhack

Återgå till Kongresser