Freakade Fraktaler - Bok av Anders Allander

Om enskilda sf-/fantasyförfattare och -verk

Freakade Fraktaler - Bok av Anders Allander

Inläggav Anders Allander » tis 07 sep 2010, 09:15

Konstnären och författaren Anders Allander har en bred erfarenhet av arbete inom internationell industri - både som ansvarig linjechef och som konsult i tekniska, ekonomiska och kommersiella sammanhang. Denna bok är baserad på bland annat egna livserfarenheter i Sverige och Argentina omvandlat till ren Science Fiction och Fantasy. Den är på dryga 180 sidor och inrymmer 7 st. science fiction-noveller samt 10 st. kåserier och poem.

Denna novellsamling innehåller fantastiska berättelser inspirerade av författarens erfarenheter av svenskt och internationellt näringsliv förflyttad ut i Universums okända labyrinter, där demoner och svarta hål kämpar mot människor, solar, galaxer och gudar.
Den är en filosofisk, men också en mycket spännande berättelse om kamp och skaparglädje kryddad med en stor portion humor.

Se vidare exempel på vad en lösare anser :
Karl-Erik Andersson, Folkpartiledare för Miljö & Energi i Västerås, uttalar sig 2010-01-18 om Anders Allanders bok Freakade Fraktaler :
En superb bok fylld med spännande metaforer. Jag gillar ditt sätt att jämföra chefer och människor med himlakroppar – planeter, solar, galaxer och svarta hål. Det ger intressanta aspekter på nutida svenskt näringsliv och hur dess chefer agerar och deras anställda hanteras. Många företag gör sig av med kvalificerad, engagerad äldre arbetskraft under motivering att den nuvarande finanskrisen kräver detta. Och detta till avgångsvillkor som blir allt sämre. Kortsiktighet har ersatt långsiktighet och en förödande kvartalsekonomi har införts. Chefer sitter däremot kvar, och berikar sig dessutom med bonusar utan att visa verkligt resultat. Men alla sagor har sitt slut. Din bok ger intressanta frågeställningar inspirerade av dessa aspekter.

Se vidare om Anders Allanders konst och litteratur : www.technicart.com och vidare under Science Fiction eller under Konst
Anders Allander

Re: Freakade Fraktaler - Bok av Anders Allander

Inläggav jophan » ons 08 sep 2010, 18:54

Anders dotter Katarina meddelade för några timmar sedan att Anders avled hastigt i morse, 65 år gammal.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Rymd-Olov » ons 08 sep 2010, 20:33

jophan skrev:Anders dotter Katarina meddelade för några timmar sedan att Anders avled hastigt i morse, 65 år gammal.

Har svårt att uttrycka vad jag känner på ett vettigt sätt. Men jag kan åtminstone skriva att det känns mycket sorgligt att jag inte hann träffa honom i verkligheten.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Svensson » lör 11 sep 2010, 09:33

jophan skrev:Anders dotter Katarina meddelade för några timmar sedan att Anders avled hastigt i morse, 65 år gammal.

Det var märkligt. Jag träffade Anders i verkligheten några gånger och kan bara säga: det var synd att han dog, han verkade vital.

Rest in peace, brother...
Svensson
Trufan

Återgå till Författare och böcker