Inspelningar av Heinlein

Om enskilda sf-/fantasyförfattare och -verk

Inspelningar av Heinlein

Inläggav J-h:n » tis 03 feb 2009, 18:07

Finns det veterligen några ljud- eller filminspelningar av Robert Heinlein någorlunda lätt åtkomliga (helst på nätet)? Youtube har inte mycket.
J-h:n
J-h:n
Letterhack

Inläggav john-henri » ons 04 feb 2009, 02:15

Sex i de flesta fall väldigt korta ljudfiler finns länkade här:

http://www.nitrosyncretic.com/rah/srah- ... media.html

Nånstans borde ju någon ha något av hans kongresstal, eller andra anföranden, eller hans TV-kommentarer till olika rymdfärder… eller någonting längre. Men jag har inte råkat stöta på det.

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Re: Inspelningar av Heinlein

Inläggav OsloPC » sön 08 feb 2009, 19:21

J-h:n skrev:Finns det veterligen några ljud- eller filminspelningar av Robert Heinlein någorlunda lätt åtkomliga (helst på nätet)? Youtube har inte mycket.

Jeg vet ikke hva som eventuelt skulle finnes, men du kunne kanskje kontakte Heinlein Society for å høre om de hadde noen tips, evt. sjekke nyhetsgruppen alt.fan.heinlein.

P.C.
OsloPC
Letterhack

Inläggav jophan » mån 09 feb 2009, 08:45

Fred Pohl hade - apropå det - en Heinlein-anekdot i går i sin nystartade blogg: http://www.thewaythefutureblogs.com/200 ... 7_degrees/

(Kul att det inte behöver vara ett hinder för att blogga att vara snart 90 år om man är tvättäkta futurian... ;)
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » mån 09 feb 2009, 10:39

My Ghod! Fred! Jag träffade honom flera gånger i urtiden. Han var jättegammal redan då. Det gläder mig att några av de gamla fandom- och författarhjältarna fortfarande lever!

Nu börjar jag nästan undra hur gammal jag själv är.

Ljudeffekt: *Sheriffen ser sig omkring och låtsas om om det regnar, och spanar in den snygga grekinnan i tjugoårsåldern som just går förbi utanför balkongen och visslar till och med efter henne (därav ljudeffekten).*

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Författare och böcker