Sheriffen skrev:Räka är mycket riktigt sällsynt fånig gammal fannisk slang för recension och det är ett av de fanslangbegrepp jag tycker att man helt borde lägga av med. Om sci fi är vämjeligt, så är räka helt störtfånigt. Och recension är inte så svårt att stava till, egentligen.
Svensson skrev:En viss Jenro Klao
Svensson skrev:Det ryktas att tidskriften MITRANIA skrivit något om "Antropolis" i senaste numret.
Svensson skrev:Jag har för mig att NOVA SF recenserat "Antropolis" också.
Mats Linder har skrivit texten, det tror jag mig veta; om den sedan publicerats vet jag inte. Vet ni?
Sheriffen skrev:Svensson skrev:Jag har för mig att NOVA SF recenserat "Antropolis" också.
Mats Linder har skrivit texten, det tror jag mig veta; om den sedan publicerats vet jag inte. Vet ni?
... i Nova nr 20, där även Eld och rörelse recenseras.
Ingen spänning... men mycket filosoferande och diskuterande, interfolierat med noggranna beskrivningar av omgivande miljöer och - inte minst - mat. --- Idémässigt måste jag dock erkänna att jag inte blir klok på anrättningen: att tekniken behöver humanismen som balans och motvikt är förvisso både riktigt och viktigt, men som tema för en roman? Kanske har jag missat något. - Hur som helst är det en sympatisk roman. --- Lättläst och personligt språk, massor med tankar och resonemang, sympatiskt innehåll...
Återgå till Författare och böcker
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare