Torchwood (med relevanta utvikningar)

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Inläggav tompe » lör 01 aug 2009, 22:22

Carolina skrev:Ni förstår ju inte det här. Torchwood är jättekul och jag har glatt sett de första två säsongerna och köpt dem också.
Snart ska jag köpa den tredje men än är det ingen brådska. Jag har ännu inte sett alla nya Dr Who.

Av någon anledning passar Torchwood min humor och jag har alltid roligt ner jag ser ett avsnitt. Som tur är så är det fler än jag som gillar Torchwood och mer därtill.
På påskkongressen i Heathrow så såg jag ett avsnitt med ett gäng riktiga Torchwoodfans. De jagade bort barfolket (Sheriffen med flera) och bytte från fotbollen på tvn till det nya Torchwoodavsnittet. Efter att med glänsade ögon sett avsnittet suckade de och sa att nu måste de gå och skriva lite mer fanfic. OK, så mycket fan av Torchwodd är jag inte, men kul var det.
Carolina

Jag tvivlar på att de som skriver fanfic om Torchwood i första hand ser serien för dess plot. Jag tror nog handlingen kan vara ganska kass för att man ändå ska tycka det är bra eller intressant för fanfic-skrivandet.

Jag tror att du har högre tolarerans för dåligheter och kan fortfarande leva dig in i verket än vad många andra kan. För mig så märktes alla dåligheter i Torchwood och jag kunde absolut inte "tro" på karaktärerna.
/Tommy Persson
tompe
Trufan

Föregående

Återgå till Film, tv och radio