Det verkar som om man har hittat 17 tidigare okända minuter av Kubricks "2001".
http://entertainment.gather.com/viewArt ... 4978806540
Sheriffen skrev:Så det var inte Stanley Kubrick (som alltså klippte sina filmer själv; han var osannolik perfektionist och överlät inte sådant på andra) som klippte bort bitar han inte gillade, utan det var filmbolaget som var inne med saxen och slaktade i hans film.
Martin Andersson skrev:Jag skulle vilja se den bortklippta insektsscenen från originalet av King Kong. Testpubliken tyckte att den var för otäck, så den fick falla för bilan, och därefter har den tydligen blivit förstörd. Peter Jackson gjorde ett försök att rekonstruera den i sin version, men jag kan inte låta bli att misstänka att originalet var mindre brôtigt.
Sheriffen skrev:Nejdå, scenen är inte förstörd utan finns tvärtom inklippt i nya kopior av originalfilmen. Jag har sett den. Mycket suggestiv men inte så hemskt otäck för oss moderna tittare, vana vid det mesta. Och förresten är det inte en insektsscen, för det är en stor spindel som käkar sjömän som trillat ned från den där stocken över stupet. Insekter har som bekant sex ben, men spindlar har åtta,
Sheriffen skrev:men finns det någon som helst möjlighet att man hittat en del av den sekvens som saknas men inte hela och att det därför inte väckt så stor uppmärksamhet som det kanske borde ha gjort? Eller något?
Fascinerande nog är det kanske så att man i dagens högteknologiska specialeffektsverkstad inte längre behärskar tekniken att göra specialeffekter på riktigt
Återgå till Film, tv och radio
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare