Joppe skrev:Nu är jag i den situationen att jag har snart sett alla avsnitt av den nya versionen av Doctor Who och då jag är född på 90-talet så har jag missat den gamla serien.
Så min fråga är om man inte orkar/har tid att kolla igenom alla avsnitt av en serie som har sänts i 30 år, vilka avsnitt bara måste jag se? Eftersom ni verkar vara riktiga experter hoppades jag att ni kunde hjälpa mig :).
Tack på förhand!
Selv har jeg ikke på langt nær sett alt, men synes at avsnittene med Tom Baker har sin sjarme, og er forholdsvis lett tilgjengelige (jeg vil vel kanskje anbefale å unngå å begynne med begynnelsen på sekstitallet, med mindre man er en person som må begynne historisk, siden sekstitalls TV-stil er så annerledes - selv om Williiam Hartnells tolkning av rollen som doktoren er interessant). Det kan selvsagt være at jeg synes det fordi Tom Baker var den første doktoren jeg så, i relativt ung alder.
(Ellers kan jo all Dr Who før de nye seriene være litt vanskelig tilgjengelig dersom man i stor grad er vant til store produksjonsbudsjett (og moderne produksjonsmuligheter) -- klassisk britisk fjernsyns-SF bruker jo fremfor alt
stenbrudd som fremmede planeter, og de har jo også ofte kulisser i malte isoporblokker som
skjelver når skuespillerne går forbi...)
PC