Doctor Who fyller år

Om sf och fantasy i ljud och rörliga bilder

Doctor Who fyller år

Inläggav Sheriffen » tor 23 nov 2006, 10:54

Doctor Who färdas ju genom tid och rum och förefaller inte åldras annat än om han själv vill och då högst tillfälligt, men nu har han i alla fall blivit fyrtiotre år. Just i dag 1963 visades nämligen det första avsnittet av denna BBC-serie.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Re: Doctor Who fyller år

Inläggav Halluciraptor » fre 01 dec 2006, 14:40

Sheriffen skrev:Doctor Who färdas ju genom tid och rum och förefaller inte åldras annat än om han själv vill och då högst tillfälligt, men nu har han i alla fall blivit fyrtiotre år. Just i dag 1963 visades nämligen det första avsnittet av denna BBC-serie.

Det stämmer. På Conversation berättade jag för Edward James att mina tidigaste minnen från tv-tittande handlade om mordet på JFK. Mina föräldrar var väldigt upprörda men jag undrade bara vem den där Kennedy var. Nån polare till morsan och farsan, eller?
...och Edward James var irriterad samma dag därför att han väntade på Dr Who, men sändningen blev fördröjd minst en timme pga alla nyhetsinslag om mordet.
Så jag kommer iaf ihåg vad jag gjorde samma dag som Doctor who hade premiär. I likhet med andra dagar kröp jag omkring på golvet och lekte med mina bilar. :D
Halluciraptor

Doctor Who på svt

Inläggav Carolina » tor 15 feb 2007, 14:24

Doctor Who (den senaste versionen) kommer att starta på tv2 torsdag den 8 mars. Strålande. Jag har länge varit nyfiken att se serien.
Den ska tydligen vara bra.

Carolina
Carolina
Fan

Re: Doctor Who på svt

Inläggav Sheriffen » tor 15 feb 2007, 14:57

Carolina skrev:Doctor Who (den senaste versionen) kommer att starta på tv2 torsdag den 8 mars. Strålande. Jag har länge varit nyfiken att se serien.
Den ska tydligen vara bra.

Det är förstås en smakfråga, men jag tycker att den är "bra" för att den har så stor campfaktor. Och ibland charm. Mina favoritepisoder är dem med Jon Pertwee, som i alla fall för mig är doktorn. Rätt utseende och typ, liksom.

Den senaste versionen förmodar jag skiljer sig stort från många av de tidigare, så nu lär man väl inte - som på Jons tid - få se ett avsnitt med en extremt livsfarlig och hotfull Tyrannosaurus Rex mitt inne i London. Eller, om man får det, så kanske tyrannödlan är något mer övertygande hotfull genom att inte stå blickstilla som en staty - i exakt samma ställning - varje gång han syns i bild.

Jo, herr Specialeffekt krävde ibland för stora gager för Doctor Who-makarna.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Återgå till Film, tv och radio