Fans norr om Gävle?

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Fans norr om Gävle?

Inläggav Livgivare » fre 17 aug 2007, 22:12

Finns de? Jag verkar vara den första på detta forum???
Nu är den här PlanetOrigo internetbutiken för alla fantasy och Science-fiction älskare och elektronisk musik-nördar! www.planetorigo.com
Livgivare
Fan

Inläggav jophan » lör 18 aug 2007, 08:48

Inte riktigt, men bra nästan. Se http://fandom.se/forum/viewtopic.php?t=403
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Livgivare » lör 18 aug 2007, 14:16

Åh...men hur gör man för att få till nått i Norr då? Någon slags dotterförening för de som bor norr om Gävle?
Nu är den här PlanetOrigo internetbutiken för alla fantasy och Science-fiction älskare och elektronisk musik-nördar! www.planetorigo.com
Livgivare
Fan

Inläggav Sheriffen » lör 18 aug 2007, 15:41

Livgivare skrev:Åh...men hur gör man för att få till nått i Norr då? Någon slags dotterförening för de som bor norr om Gävle?

Hm. Dotterförening till vad? Skulle det inte räcka med att ni tar kontakt med varandra och träffas och bildar något slags informell förening?

På orter med lite fler fans förekommer allt från informellt arrangerade bokpratarmöten till sammankomster med enstaka programpunkter som föredrag och auktion till ölflödande krogmöten, och det finns väl inget som säger att en eventuell förening i den högan nord inte skulle kunna ägna sig åt samma saker och vad annat som helst som ni kommer på...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Livgivare » lör 18 aug 2007, 16:00

Så alla som bor norr om Gävle ta kontakt med mig om ni läser detta. Så kanske vi kan träffas någon gång och någonstans så vi kan snacka om filmer, böcker och annat skoj innom SF och F!
Livgivare
Fan

Inläggav åka » lör 18 aug 2007, 19:46

Fandom är inte så formellt organiserad. Saker och ting brukar hända för att någon som vill något sätter igång och gör det. Det är alltså helt rätt metod att försöka skrapa ihop folk själv! Fast du måste nog vara beredd på att ropa högre och aktivt dra i folk.
åka
Fan

Inläggav J-h:n » lör 18 aug 2007, 20:53

åka skrev:Fast du måste nog vara beredd på att ropa högre och aktivt dra i folk.

Säger Åka som borde veta vad hon talar om. Hittar du inga fans att träffa så kan du ju alltid göra som hon och sätta igång att göra om hela din bekantskapskrets till fans.
J-h:n
J-h:n
Letterhack

Inläggav Livgivare » lör 18 aug 2007, 22:08

Hehe...hur får man människor och gilla det man själv gillar? Jag brukar bli sen som bankar åsikter i huvudet på folk...borde kanske bli mer som Ola Salo och bara gå före med gott exempel...haha
Livgivare
Fan

Inläggav Rymd-Olov » ons 22 aug 2007, 15:12

Jag bor norr om Gävle. Ett av problemen med att ha möten och sådant i den här delen av Sverige är ju att det är så rackarns långt mellan orterna. Du och jag bor ju i varandras grannstäder och det är ändå 25-30 mil mellan oss. Men drömmen vore annars att ha en sf-kongress i Norrland någon gång. Tyvärr är jag ganska upptagen med att inte försumma min dotter just nu.
/Olov L

Blogg av det bredare slaget där temat är sf, fantasy och skräck: http://drommarnasberg.wordpress.com
Rymd-Olov
Letterhack

Inläggav Livgivare » ons 22 aug 2007, 15:27

Avstånd e verkligen inget kul. Men det borde väll finnas en stad i Norrland dit alla kan ta sig ganska lätt? Som ett Stockholm med taneke på tåg och busstrafik...dit alla tåg och bussar går och antingen har som slutstation eller hemstation. Vet dock inte om det är Sundsvall??
Livgivare
Fan

Återgå till Fanzines, fans och fanac