Fanspan

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Fanspan

Inläggav jophan » ons 13 dec 2006, 17:09

Jag lyckas inte uppdatera Fanspan just nu. Blogger lyckas inte ansluta till sevrern. Eftersom det går alldeles utmärkt när jag själv försöker ftp:a dit, vet jag inte riktigt var felet finns.

Nåja, nu vet ni hur det ligger till i alla fall, utifall att ni hade undrat. Jag kanske skulle flytta hit Fanspan istället. Hm. Fast är det Blogger som krånglar, så kommer inte det att hjälpa.

http://sfweb.dang.se/a/span.html
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav åka » ons 13 dec 2006, 17:13

Jag har också haft det där problemet ett par gånger, och är rätt säker på att det är Blogger som krånglar. Vänta några timmar och försök igen.
åka
Fan

Inläggav jophan » ons 13 dec 2006, 17:17

åka skrev:Jag har också haft det där problemet ett par gånger, och är rätt säker på att det är Blogger som krånglar. Vänta några timmar och försök igen.

"Några timmar" är vid det här laget ungefär 28.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav åka » ons 13 dec 2006, 17:22

Jag har min blogg på samma server, och lyckades posta från blogger nyss. Försök igen.
åka
Fan

Inläggav Johan » ons 13 dec 2006, 17:22

Det finns ju importfunktioner till till exempel Wordpress. Men jag har inte använt dem, så jag vet inte hur krångligt det är och hur väl det fungerar.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav jophan » ons 13 dec 2006, 17:56

Johan skrev:Det finns ju importfunktioner till till exempel Wordpress. Men jag har inte använt dem, så jag vet inte hur krångligt det är och hur väl det fungerar.

Ett så stort steg skulle jag möjligen ha tid att ta i jul. Nu tänkte jag bara på att låta Blogger spotta ur sig html-sidorna till fandom.se istället för till sfweb.dang.se.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » ons 13 dec 2006, 17:59

åka skrev:Jag har min blogg på samma server, och lyckades posta från blogger nyss. Försök igen.

Ingen skillnad. Men om det är Blogger som är problemet, är det knappast tjänsten Blogger i sig, utan den specifika server som just Fanspan använder. Blogger lär väl ha en maskinpark med några tusen servrar som bloggarna är utspridda på. Där ligger knappast våra bloggar på samma server.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Johan » ons 13 dec 2006, 18:02

Ett så stort steg skulle jag möjligen ha tid att ta i jul. Nu tänkte jag bara på att låta Blogger spotta ur sig html-sidorna till fandom.se istället för till sfweb.dang.se.

Ja, fast det lär ju inte göra någon större skillnad när det är Blogger som är problemet.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav jophan » ons 13 dec 2006, 18:09

Johan skrev:

Ja, fast det lär ju inte göra någon större skillnad när det är Blogger som är problemet.

Om det är Blogger som är problemet. Fast det verkar sannolikast när Åka inte har problem.
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav jophan » mån 18 dec 2006, 15:45

Att uppgradera till Blogger Beta löste problemet. Fast nu verkar det som om XML-en som RSS spottar ur sig kanske är felformaterad. Vi får väl se...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Återgå till Fanzines, fans och fanac