Skojig gissningstävling för halvgamla fans

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Skojig gissningstävling för halvgamla fans

Inläggav Sheriffen » tis 12 jan 2010, 23:46

Vem är det här?

Bild

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » ons 13 jan 2010, 10:37

Öjvind Bernander. Han har inte ändrat utseende så mycket. Bor han fortfarande kvar i SF Bay Area?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 13 jan 2010, 13:16

jophan skrev:Öjvind Bernander. Han har inte ändrat utseende så mycket. Bor han fortfarande kvar i SF Bay Area?

Oj. Jag visste inte ens att du hade träffat honom, för såvitt jag mindes kom du in i fandom några år efter hans aktiva period. Där ser man.

Själv skulle jag inte ha känt igen honom om jag inte vetat vem det var. Fast det säger å andra sidan absolut ingenting. Inte med min diagnos. Prosopagnosi.

Var han bor numera vet jag dock inte.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » ons 13 jan 2010, 13:23

Sheriffen skrev:
jophan skrev:Öjvind Bernander. Han har inte ändrat utseende så mycket. Bor han fortfarande kvar i SF Bay Area?

Oj. Jag visste inte ens att du hade träffat honom, för såvitt jag mindes kom du in i fandom några år efter hans aktiva period. Där ser man.

Vi var kursare här i Uppsala 1983-84 (tillsammans med Mats Henricson) och umgicks en del ett par år efteråt också. Hösten 1983 klev vi in på Wermlands studentnation och jag blev framknuffad till baren och bad den där arbetande Michael Bernander om en Fiawöhl. ;)

ETA: Jo, jag googlade lite och han verkar bo kvar i San Francisco-trakten. Vi får se om han googlar på sig själv och hittar hit! :O
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Svensson » ons 13 jan 2010, 14:27

Jophans rader får mig att minnas att jag sett mannen, kanske skymtade han förbi på första Ghöstacon. Bernanders fanzines hade en del intressanta artiklar, sercon grejer.

Vadan den flotta bilden förresten, rena filmstjärnebilden. Om man säger.
Svensson
Trufan

Inläggav Sheriffen » ons 13 jan 2010, 16:29

Svensson skrev:Jophans rader får mig att minnas att jag sett mannen, kanske skymtade han förbi på första Ghöstacon. Bernanders fanzines hade en del intressanta artiklar, sercon grejer.

Det stämmer, Ziméria var ett förträffligt, innehållsrikt och mycket snyggt serconfanzine. Förbluffande nog ursprungligen gjort som ett slags skolarbete av bröderna Bernander och Michael Svensson, innan de knappt visste vad fandom var. Men sedan blev de fullfjädrade fans och utgav en lång rad nummer av vad man nog får kalla ett av Sveriges bästa serconfanzines någonsin.

Vadan den flotta bilden förresten, rena filmstjärnebilden. Om man säger.

Ingen aning. Jag hittade den bara på nätet. Fast det är inte långt från San Francisco till Los Angeles. Om man säger.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav john-henri » tor 14 jan 2010, 02:58

Nä. Bara som mellan Stockholm och Malmö, typ.

Allt finns på nätet.

Han sysslar med programutveckling och är synbarligen bra på det. Är någon road av närmare kontakt så är adressen:

Oyvind Bernander
101 Landers St.
San Francisco, California 94114
USA

och telefonnumret 415–4308991

Visst är det fantastiskt?

John-Henri
Prenumerera på Nova science fiction. 4 nr för 275 kr. Postgiro 52 80 97-9, Gafiac. Om du tycker att det ska finnas sf på svenska också!
john-henri
BNF

Återgå till Fanzines, fans och fanac