Vad händer med catahya.net

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Vad händer med catahya.net

Inläggav Frost » tor 17 dec 2009, 23:04

De senaste dagarna har jag inte kunnat komma fram till catahya.net. Jag kommer istället till en sida som säger att domänen är parkerad hos godaddy.com, eller något liknande. Igår kunde en del personer fortfarande komma fram till sidan (osäkert om någon faktiskt loggade in). Jag frågade lite i ett annat forum och en person där grävde fram följande:

Domain Name: CATAHYA.NET
Created on: 14-Dec-02
Expires on: 14-Dec-09
Last Updated on: 15-Dec-08

Har antagligen att göra med detta, ägaren kanske har säkert slarvat med betalningen och den har avaktiverats, dock så syns inte avaktiveringen på direkten för alla.

Har Catahya missat bevakningen av sin domän? I så fall bör det tas tag i snarast, eftersom det finns folk som satt i system att kapa åt sig av misstag utlöpta domännamn och sedan kräva fantasisummor för att sälja tillbaka dem. I värsta fall är det kanske redan för sent.

Jag skriver här i förhoppningen om att fandom.se och catahya.net har ett visst överlapp av medlemmar, och någon med kontaktkanal till Catahyas styrelse kanske kan göra lämplig person uppmärksam på problemet.
Frost
WAHF

Inläggav Johan » fre 18 dec 2009, 01:08

Det skall vara löst under natten eller morgondagen, om jag förstått de vidarebefordrade uppgifterna från webbhotellet rätt. Bakgrunden till problemet är att domänen av någon anledning fortfarande är skriven på en person som inte varit aktiv på flera år, med uppenbart resultat. Förhoppningsvis fixas det mer långsiktigt den här gången än förra året ... när vi råkade ut för precis samma sak. Suck.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Frost » fre 18 dec 2009, 12:13

Tack Johan! Då förstår jag problemet, och så länge det är under kontroll är det ju ingen egentlig fara på taket, även om det är irriterande.

Edit: Problemet är uppenbarligen löst nu, för nu fungerar allt igen.
Frost
WAHF

Återgå till Fanzines, fans och fanac