Lasyd säger hej!

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Inläggav Lasyd » tis 28 apr 2009, 18:40

Hallå själv, Sheriffen! Hälsar den där Sydolf som hade möten hemma hos sig i forntiden. Kul att någon kommer i håg det! Hade nästan själv glömt! Men gubben lever! Bor sedan många år i Östberga på Stamgatan. Drunknar i pulpmagasin. Vore faktiskt kul att träffa några (eller någon i alla fall) av dem som var med på den gamla goda tiden.
Lasyd
LoC-skribent

Inläggav jophan » tis 28 apr 2009, 20:46

Välkommen hem till fandom, Lars, säger en spoling som inte hamnade i träsket förrän 1983...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » ons 29 apr 2009, 01:32

Lasyd skrev:Hallå själv, Sheriffen! Hälsar den där Sydolf som hade möten hemma hos sig i forntiden. Kul att någon kommer i håg det! Hade nästan själv glömt! Men gubben lever! Bor sedan många år i Östberga på Stamgatan. Drunknar i pulpmagasin. Vore faktiskt kul att träffa några (eller någon i alla fall) av dem som var med på den gamla goda tiden.

Lars!

Jag blir häpen! Att du är med på forumet och att vi får kontakt igen, om än elektronisk, efter så lång tid känns, för att ta till en sliten klyscha, som ren science fiction. Och det är det ju egentligen också, eftersom väl ingen av oss gamla sf-fans ens kunde föreställa sig något sådant som persondatorer och internet på den gamla tiden. Så det vore ju fantastiskt roligt att träffas även utanför datorskärmen! Just nu är jag i Athen, där jag bor halvårsvis, men i slutet av juni är jag tillbaka i Stockholm. Och förresten, varför inte titta in på ImagiCon 2? Du vore mycket välkommen!

http://www.imagicon.se/

Jag säger så här, att om du kommer dit så står jag gärna för din inträdesavgift!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Lasyd » ons 29 apr 2009, 17:39

Kul att höra av dig så snabbt! Måste erkänna att jag bara hittade det här forumet och ditt inlägg på grund av att jag ville kolla hur många träffar jag kunde få på mitt eget namn! Där ser man att fåfänga inte är så dumt! ImagiCon 2 kan jag förvisso tänka mig att titta in på. Fast jag måste erkänna att jag inte ens hört talas om hedersgästen... nåja, ser att hon skrivit några böcker om en inspektör Chen (eller något i den stilen). Låter lovande. Skadar inte att provläsa någon. Inträdesavgift behövs inte eftersom jag alltid teleporterar mig numera. Däremot kan jag bjuda dig på en öl om vi råkas.
Lasyd
LoC-skribent

Inläggav Ylva » sön 07 jun 2009, 23:11

Jag tittar inte in på forumet särskilt ofta, men nu gjode jag det och blev glatt överraskad. Lars Sydolf! hej och evigheter sedan! Jätteroligt att se dig här!

Och kom gärna på Imagicon, det håller jag med Sheriffen om.
Ylva
LoC-skribent

Inläggav Lasyd » mån 08 jun 2009, 18:12

Hej Ylva! Kul att det finns inte bara en utan två som kommer ihåg en efter alla dessa år! Ska försöka dyka upp på kongressen och då bjuder jag gärna alla som tror sig minnas någon som påminner om mig på öl! Måste dock som sagt försöka läsa något av hedersgästen till dess.
Lasyd
LoC-skribent

Återgå till Fanzines, fans och fanac