NOFF 2009

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

Inläggav Sheriffen » sön 31 maj 2009, 07:07

Hur är det nu? Hur mycket pengar fick Amelia? En del av oss är hängivna donatorer och insamlare och vill gärna vet hur bra vi lyckades. Vore kul om målet - resa, hotellrum och traktamente - är täckt, vilket det rimligen måste vara.

Den exakta summan...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav jophan » sön 31 maj 2009, 08:41

Fast det beror väl på om hon väljer att bo hemma hos Heidi eller inte? Stipendiaten får väl ersättning för förväntade faktiska utlägg och inte en klumpsumma att göra som man vill för. Å andra sidan är det ju bara att betala tillbaka överskjutande belopp i efterhand...

Hur mycket pengar finns i kassan? Jonas?
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » sön 31 maj 2009, 15:03

jophan skrev:Fast det beror väl på om hon väljer att bo hemma hos Heidi eller inte? Stipendiaten får väl ersättning för förväntade faktiska utlägg och inte en klumpsumma att göra som man vill för. Å andra sidan är det ju bara att betala tillbaka överskjutande belopp i efterhand...

Personligen tycker jag att stipendiaten ska få hela klumpsumman, dels eftersom förväntade utlägg kan visa sig kollidera med faktiska utlägg och det då är en fördel att ha pengarna i plånboken, dels för att det ändå är stipendiaten som från och med den dag han/hon vunnit omröstningen är administratör med ansvar för bland annat pengarna. Självklart sätts eventuell överbliven summa in på NoFF-kontot igen, men även där är det smart om stipendiaten/den nya administratören får alla pengar i klumpsumma, eftersom NoFF är en ej registrerad, fannisk organisation utan eget konto och firmatecknare och allt det där - och alltså därför får ett nytt konto varje gång man byter administratör. Jag vet förstås inte exakt hur Amelia kommer att göra, men säg att hon antingen öppnar ett nytt bankkonto eller helt enkelt ber folk sätta in pengar på sitt konto men noggrant ange att det är NoFF-pengar - då är det ju bättre att hon redan från början har rubbet och kan sätta in eventuellt överskjutande del själv.

Dessutom tycker jag rent allmänt att det känns bättre att låta stipendiaten själv förfoga över medlen i stället för att så att säga i förväg och lite, som jag tycker, förmyndaraktigt räkna ut förväntade utlägg eller uppmana stipendiaten att göra det.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » lör 06 jun 2009, 23:13

Skulle det möjligen gå att få veta hur mycket pengar NoFF hade i kassan? Kom igen nu, Jonas, jag har ju sett att du varit inne på forumet sedan frågan ställdes! Kanske kan du skriva ett svar också...?

Och har Amelia fått pengarna och lösenorden till NoFFs e-brevlåda och hemsida...?

Senast jag pratade med henne hade hon inte hört någonting från det intergalaktiska NoFF-högkvarteret. Men det har hon väl nu...?

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » sön 21 jun 2009, 11:09

Amelia Andersdotter, årets suveräne NoFF-vinnare, skrev redan i morse en kongressrapport från NorCon 23! Jag tycker mig inte ha rätt att lägga in texten här på forumet, men för att rapporten så fort som möjligt ändå ska bibringas er länkar jag till den:

http://lists.lysator.liu.se/mailman/pri ... 15438.html

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Föregående

Återgå till Fanzines, fans och fanac