NOFF 2009

Om fanzines, fans, fanfonder och annat.

NOFF 2009

Inläggav wiss » fre 19 sep 2008, 15:04

Det finns ett konto att sätta in pengar på:
SEB: 5690 33 725 98

Jag tar emot både nomineringar av personer och nomineringar av kongresser, vem som får åka avgör vi väll nån gång i vår, på liknande sätt som 2008, var personen får åka avgör jag tidigare, jag räknar med att diskutera igenom det med andra fanns under Kontext.

Jonas
wiss
LoC-skribent

Inläggav Reuter » fre 19 sep 2008, 16:15

Jag släpade med mig två kassar böcker till Confuse, med tanken att de skulle auktioneras ut till förmån för NOFF. Jag fick släpa hem dem igen.

Finns det något intresse av att jag släpar med dem till Kontext? Dit åker jag troligen tåg, inte bil, så en massa släpande hit och dit känns inte lockande.

Böckerna är skänkta av Henry Skoglund, och det är blandat SF och mainstream (thrillers), mest av det senare.

- Anders
Reuter
LoC-skribent

Inläggav Sheriffen » fre 19 sep 2008, 18:35

Jag förmodar att ett bra tips är att inte släpa med sig alla böckerna till Kontext, utan ett urval. Kanske skulle du dela upp dem i säg tre högar eller något, med några godbitar i varje hög, och låta auktionera dem på olika kongresser och/eller andra fantillställningar?

Jag kan auktionera på Kontext om det finns utrymme för det i programmet.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

lite repetition

Inläggav jPeMelin » ons 05 nov 2008, 13:01

man röstar alltså genom att sätta in minst 50 kronor på kontot och anger rösten på blanketten/inbetalningen?

Var det en röst per person, eller per inbetalning? Jag har svaga minnen om att det var lite speciella regler, men jag kan inte hitta tillbaka till källan för denna info.
....................................................................
hemsida: http://web.comhem.se/~u31634993/
musiksida: http://www.last.fm/user/jPeMelin/
Alcocon3 - 24-26 april 2009: http://clubcosmos.net/alcocon3
jPeMelin
Fan

Re: lite repetition

Inläggav Sheriffen » ons 05 nov 2008, 13:05

jPeMelin skrev:man röstar alltså genom att sätta in minst 50 kronor på kontot och anger rösten på blanketten/inbetalningen?

Exakt röstningsavgift kommer att fastställas av administratören Jonas Wissting när det är dags för omröstningen. Det går förstås hur som helst inte att rösta på någon nu - först ska två kandidater via omröstningsförfarande nomineras till racet.

Var det en röst per person, eller per inbetalning? Jag har svaga minnen om att det var lite speciella regler, men jag kan inte hitta tillbaka till källan för denna info.

Det är en röst per person. Penningstinna fans ska inte ensamma kunna bestämma vem som blir NoFF-vinnare. Här kör vi det gamla demokratiska konceptet med en fan - en röst.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Johan » ons 05 nov 2008, 13:10

Det är en röst per person. Penningstinna fans ska inte ensamma kunna bestämma vem som blir NoFF-vinnare.

Fast vill man väldigt, väldigt gärna se sin kandidat åka, så kostar det inte mer än typ fyra tusen att skicka någon till en kongress i ett nordiskt grannland, om man håller kostnaderna på en någorlunda men inte fantastiskt låg nivå. Dessutom kan man få döpa sin fanfond alldeles själv.
//Johan Jönsson
Vetsaga
Johan
Trufan

Inläggav Sheriffen » tis 11 nov 2008, 22:06

Svenska NoFF finns numera på nätet!

Här:

http://www.nordiskfanfond.se/

Länka gärna från din blogg/hemsida/fanniska informationssida!

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav Sheriffen » ons 28 jan 2009, 16:25

Jag lovade på Kontext att matcha det som inflöt under NoFF-auktionen.

Nu är det äntligen gjort.

Jag satte i dag in 1250:- på NoFF:s konto.

Sätt in pengar på NoFF:s konto ni andra också!

SEB 5690 33 725 98

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » tis 28 apr 2009, 08:49

Är det någon som vet ungefär hur mycket vi fick in till NoFF under Alcocon3?
centerwall
Letterhack

Inläggav pinkunicorn » tis 28 apr 2009, 09:29

Och vad är årets målkongress?

nordiskfanfond.se skrev:Omröstningen bör inledas senast åtta veckor före årets målkongress och avslutas senast sex veckor före kongressen.

9/5: Dancon 2009
21-24/5: Åcon 3
19-20/6: Norcon 23
10-12/7: Finncon 2009
29-30/8: Fantasticon

Jag vet inte om detta är en komplett lista, men framför allt kan noteras att bara två av kongresserna ovan ligger tillräckligt långt bort i tiden för att hinna med de stipulerade åtta veckorna för omröstningen.
Hans Persson

Bokblogg: http://www.duarvaddulaser.se/
pinkunicorn
Site Admin

Inläggav jophan » tis 28 apr 2009, 09:45

centerwall skrev:Är det någon som vet ungefär hur mycket vi fick in till NoFF under Alcocon3?

Ca 1700 spänn sade Jonas.

pinkunicorn skrev:Och vad är årets målkongress?

nordiskfanfond.se skrev:Omröstningen bör inledas senast åtta veckor före årets målkongress och avslutas senast sex veckor före kongressen.

Jag vet inte om detta är en komplett lista, men framför allt kan noteras att bara två av kongresserna ovan ligger tillräckligt långt bort i tiden för att hinna med de stipulerade åtta veckorna för omröstningen.

Hmm. Jonas har sagt Norcon, så då är frågan om han backar från det eller gör våld på riktlinjerna. Riktlinjerna är ju sunda. Fast det är 7,5 veckor till Norcon, så om racet annonseras i dag eller i morgon så är det väl inte hela världen...
Johan Anglemark
jophan
Site Admin

Inläggav Sheriffen » tis 28 apr 2009, 10:05

jophan skrev:
centerwall skrev:Är det någon som vet ungefär hur mycket vi fick in till NoFF under Alcocon3?

Hmm. Jonas har sagt Norcon, så då är frågan om han backar från det eller gör våld på riktlinjerna. Riktlinjerna är ju sunda. Fast det är 7,5 veckor till Norcon, så om racet annonseras i dag eller i morgon så är det väl inte hela världen...

Fast racet kan ju inte annonseras förrän nomineringsomgången är avklarad. Vi har inga officiella nominerade ännu. Själv tänker jag nominera Amelia Andersdotter, men a) vi behöver få veta om hon vill ställa upp och b) hon måste få veta vilken kongress som är aktuell, så att hon kan ta ställning till om hon alls kan åka. Och detsamma gäller ju den andra kandidaten, förstås.

Kör hårt,
Sheriffen
Sheriffen
BNF

Inläggav centerwall » ons 29 apr 2009, 09:31

jophan skrev:

Men det är väl endast vad som kom in på auktionen? NoFF-panelen drog ju in runt 700 kronor och auktionen bör ha kommit upp i över 1000 spänn. Eller?

Dessutom vill jag härmed meddela att jag nominerar Jim Pe!
centerwall
Letterhack

Inläggav wiss » ons 29 apr 2009, 09:43

centerwall skrev:
jophan skrev:

Men det är väl endast vad som kom in på auktionen? NoFF-panelen drog ju in runt 700 kronor och auktionen bör ha kommit upp i över 1000 spänn. Eller?

Dessutom vill jag härmed meddela att jag nominerar Jim Pe!

JimPe redan nominerad, och tackade nej, dåligt datum.

Vi drog in ~1700 + 756:50.

Jonas
wiss
LoC-skribent

Inläggav wiss » ons 29 apr 2009, 09:44

Sheriffen skrev:
jophan skrev:

Fast racet kan ju inte annonseras förrän nomineringsomgången är avklarad. Vi har inga officiella nominerade ännu. Själv tänker jag nominera Amelia Andersdotter, men a) vi behöver få veta om hon vill ställa upp och b) hon måste få veta vilken kongress som är aktuell, så att hon kan ta ställning till om hon alls kan åka. Och detsamma gäller ju den andra kandidaten, förstås.

Kör hårt,
Sheriffen

Amelia har tackat ja.

Jonas
wiss
LoC-skribent

Nästa

Återgå till Fanzines, fans och fanac