jorgenjoralv skrev:Angående Myziplyz. Jag minns att Jan Risheden medverkade med en serie (om getter!). Men visst bidrog även Tony Eriksson men någon serie?
Det stämmer. Både Jan Risheden och Tony Eriksson medverkade flera gånger. Och även Mats Nilsson och tom Ahrvid Engholm från SF-fandom. Men Myziplyz finns egentligen redan bra dokumenterad, och nu undrade jag om SF-fanzines.
jophan skrev:I ett privat mejl fick jag i vilket fall det påpekat för mig att "Magnus gjorde bara sitt seriefanzine (förutom ett oneshot tillsammans med Jan Risheden och undertecknad när vi hade en tremannagathering hemma hos Jan i Simrishamn en gång i tiden!)".
Aha, OK, tack. Var det det som hette Sockerdricka?
jophan skrev:Leif tecknade också gästserien i DN någon månad i mitten av nittiotalet. Borde att gå att hitta i deras arkiv på något sätt. Tyvärr fick den lite blandat mottagande (men den var lysande!), vilket jag tror bidrog till att Leif, som i likhet med många andra kreativa människor är/var ganska osäker på sin egen begåvning, slutade med tecknandet.
Jag håller absolut med om att Leif Carlsson var lysande som serieskapare, och det var synd att han inte riktigt fick det erkännande som han förtjänade.
centerwall skrev:Jag hörde av mig till David Nessle som låter hälsa att det var kul att någon minns hans fanzines, men att de oftast trycktes i små upplagor (runt 13 ex skriver han) på spritstencil. Han har knappt kvar några själv och misstänker att de kan vara svåra att hitta.
Tack! Jo, sannolikt mycket svåra att få tag på. Men om man som jag gillar Nessles humor, så tror jag att man skulle ha god behållning av dom även idag.